Data dodania: 17/03/2015

Spółka ZUE wypracowała w 2014 roku rekordowe wyniki. W tym roku zamierza skoncentrować się na zdobywaniu kolejnych kontraktów w sektorze kolejowym, na budowę energetycznych linii przesyłowych oraz poszukiwaniu zleceń także poza granicami kraju.

Za ubiegły roku ZUE odnotowało 644 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,7 mln zł zysku netto, natomiast na koniec roku Grupa poprawiła pozycję gotówkową, która wyniosła 71,4 mln zł. Zarząd spółki ocenia, że to wynik wysokiej skuteczności w pozyskiwaniu zleceń, dyscypliny kosztowej w ich realizacji, oraz efektów synergii wynikających z połączenia ZUE i byłego Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych w Krakowie.

- Ważnym wydarzeniem 2014 roku było także wejście, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w nowy segment działalności, jakim jest projektowanie i budowa energetycznych linii przesyłowych. Obecnie Grupa ZUE realizuje projekt o wartości 469 mln zł na budowę linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew. Jestem przekonany, że referencje, które pozyskamy realizując ten projekt pozwolą nam zdobywać kolejne interesujące kontrakty w tej branży i umacniać pozycję Grupy w tym sektorze – powiedział w komentarzu do wyników Wiesław Nowak, prezes ZUE.

W 2015 rok spółka weszła z portfelem zamówień na poziomie ok. 760 mln zł, z którego 300 mln zł przypada na rok 2015, a 460 mln zł na lata kolejne. ZUE poszukuje aktywnie nowych zleceń na rynku krajowym jak i za granicą. - Naszym priorytetem w bieżącym roku jest kontynuacja realizacji naszej strategii, zakładającej utrzymanie pozycji jednego z liderów rynku budownictwa komunikacyjnej infrastruktury miejskiej, wzmocnienie pozycji na rynku budownictwa komunikacyjnej infrastruktury kolejowej oraz rozwój usług budownictwa energetycznego w zakresie modernizacji linii energetycznych. Ważnym elementem naszej strategii jest także zapowiedziany w ubiegłym roku rozwój Grupy w obszarze działalności handlowo-produkcyjnej – podkreśla Wiesław Nowak.

W lutym 2015 roku spółka podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia 70 proc. udziałów w firmie RAILWAY gft. - Firma ta wchodzi w prawa i obowiązki wynikające z kontraktów handlowych oraz umów których stroną była ThyssenKrupp GfT Polska Spółka z o.o., będąca częścią niemieckiego koncernu ThyssenKrupp AG. W ramach koncerny firma ta odpowiadała za sprzedaż na terenie całej Polski materiałów do budowy i remontów torowisk tramwajowych oraz kolejowych, a także za świadczenie usług i udostępnianie know-how w zakresie komunikacji szynowej oraz techniki budowlanej. Planowane przejęcie pozwoli nam uzupełnić ofertę Grupy ZUE o segment dystrybucji komponentów budowlanych, tym samym umożliwiając Grupie świadczenie w pełni kompleksowych usług w segmencie infrastruktury miejskiej i kolejowej – tłumaczy Wiesław Nowak.