Data dodania: 03/04/2017

Ogłoszono przetarg na projekt i budowę obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61. Trasa obejmie 20-km i będzie kolejnym fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica.

W ubiegłym miesiącu GDDKiA ogłosiła przetargi na wykonanie 34,5 km drogi ekspresowej S61 od węzła „Kolno” do obwodnicy Stawisk i od obwodnicy Stawisk do Szczuczyna. Na finiszu są już przetargi na drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna (6,5 km) i odcinek Suwałki – Budzisko (24,2 km).

Tym samym na Podlasiu wyłaniani są wykonawcy blisko 65 km drogi ekspresowej S61. Przygotowywane są jeszcze dwa przetargi na odcinki Ostrów Mazowiecka – „Śniadowo” i „Śniadowo” – „Łomża Południe”, które ostatecznie domkną podlaską i mazowiecką część S61.

Skierowane do przetargu zostały odcinki S61 od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód” (7,2 km) oraz od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” (13 km). W ramach drugiego odcinka powstanie m.in. najdłuższy most w woj. podlaskim  nad doliną Narwi (1200 m). Dzięki obwodnicy Łomży ruch tranzytowy ominie miasto od północy i zachodu.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, oprócz kryterium ceny, stosowane będą także kryteria jakościowe: właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, zagospodarowanie gruntu rodzimego i termin realizacji kontraktu.

GDDKiA jako inwestor wymaga, aby prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy.