Data dodania: 22/05/2014

W 155-metrowym biurowcu Q22 powstającym w centrum Warszawy, zastosowany zostanie najbardziej nowoczesny i pierwszy w tej części Europy, system wind Twin, opracowany przez firmę ThyssenKrupp. 

Wykonawcą stanu surowego Q22 jest firma Modzelewski & Rodek. Projekt Q22 powstał w  pracowni architektonicznej Kuryłowicz & Associates we współpracy z Buro Happold Polska. Zakończenie realizacji biurowca zaplanowano na I kwartał 2016 roku. Wartość inwestycji to 500 mln zł.Biurowiec Q22 - inwestycja Echo Investment ma powstać na początku 2016 roku.

Aktualnie na budowie prowadzone są prace podziemne, wykonywany jest strop rozpierający pomiędzy kondygnacjami -4 i -5. Budowa części podziemnej zakończy się na przełomie września i października br.

Spółka Echo Investment podpisała umowę z ThyssenKrupp, która przewiduje dostawę, montaż i uruchomienie systemu składającego się z dziesięciu układów typu Twin (jeden układ to dwie niezależnie poruszające się windy w jednym szybie), uzupełnionego dwoma zestawami schodów ruchomych i pięcioma windami pojedynczymi.

Kabiny typu Twin umieszczane są w jednym szybie jedna nad drugą, nie są ze sobą połączone i mogą poruszać się w tym samym czasie w przeciwnych kierunkach. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wspomaganemu centralnym systemem sterowania i opatentowanym systemem bezpieczeństwa, kabiny niezależnie realizują wezwania użytkowników, co dzięki optymalizacji ruchu, prowadzi do zwiększenia jego płynności i efektywności, a bezpośrednio przekłada się na znaczące skrócenie czasu oczekiwania na windę.

- To pierwszy w tej części Europy, tak zaawansowany system wind w budynku biurowym. Cieszę się, że będziemy mieli okazję zastosować go właśnie w Q22. System ten zdobywa światowy rynek i stopniowo wypiera powszechne dziś w najwyższych budynkach, dwupoziomowe windy typu ‘double decker’ - mówi Igor Grabiwoda, dyrektor Zespołu Architektów z Działu Biur i Hoteli Echo Investment.

Windy ThyssenKrupp w Q22 pracować będą w systemie preselekcji wezwań o nazwie DSC. Polega on na wskazaniu przez użytkownika piętra, na które ten chce się dostać, zamiast wzywania konkretnej windy. To system komputerowy wyliczy, która winda najszybciej zrealizuje wezwanie i do niej skieruje użytkownika. Prędkość wind sięga 6 m/s, co zapewnia doskonałe czasy zarówno oczekiwania, jak i przemieszczania się między piętrami. Wszystkie urządzenia wchodzące w skład systemu posiadają funkcje oszczędzania energii, w tym m.in. odzysk energii z hamowania wind.