Data dodania: 31/08/2018

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały za 292 mln zł umowę na modernizację odcinka trasy między Poznaniem a Rokietnicą. Inwestycja zwiększy prędkość przejazdu pociągów do 160 km/h.

 

Kontrakt na przebudowę torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą między Poznaniem a Rokietnicą zrealizuje Trakcja PRKiI. Wartość podpisanej umowy to około 292 mln zł netto, z czego około 240 mln zł netto pochodzi z UE z instrumentu „Łącząc Europę”.

 

Na stacjach Poznań Wola, Kiekrz i Rokietnica przewidziano modernizację 6 peronów, m.in. z zapewnieniem dostępu dla osób o ograniczonej możliwości ruchowej. Będą wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. Wymienione będzie 18 km torów i sieci trakcyjnej między Poznaniem a Rokietnicą. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy modernizacja 8 przejazdów kolejowo – drogowych. Wybudowanych będzie 13 nowych i zmodernizowanych 12 istniejących obiektów inżynieryjnych, m.in. dojścia do peronów, przejścia pod torami. Zaplanowano także bezpieczne przejścia dla zwierząt.

 

Rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych zaplanowane jest na początek IV kwartału br. Zakończą się w one pod koniec 2020 r. Poznań – Rokietnica, to pierwszy z dwóch odcinków między Poznaniem a Wronkami, który będzie modernizowany w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59, na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

 

To kolejny projekt do realizacji na ważnej trasie z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie. PLK podpisały już umowę na roboty związanie ze sterowaniem ruchem za 148 mln zł i wykonano na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie tzw. roboty wyprzedzające o wartości 140 mln zł.