Data dodania: 01/12/2015

Spółka Strabag zawarła umowę z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku na realizację I etapu budowy obwodnicy Kartuz. Realizacja inwestycji będzie kosztować 14,6 mln zł netto i zakończy się w lutym 2017 r.

W ramach kontraktu powstanie 2-kilometrowa obwodnica Kartuz. Strabag przebuduje drogę wojewódzką 224 w śladzie ulicy Węglowej od Grzybna do skrzyżowania z ulicą 3-go Maja o długości 0,882 km i następnie wybuduje nowy odcinek jezdni o długości 1,1 km od skrzyżowania ulic Węglowej i 3-go Maja aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 211 (ul. Gdańska). Ponadto przebudowany zostanie odcinek drogi wojewódzkiej 224 o długości 0,682 km, która po wybudowaniu nowego odcinka drogi, stanie się drogą obsługującą ruch lokalny. Powstaną także dwa ronda: jedno przy ulicy Gdańskiej (DW 211) z trzema zjazdami i drugie przy ulicy 3 Maja z czterema zjazdami. Połączone zostaną one nowym fragmentem drogi o długości 0,6 km i szerokości 8 metrów, która przebiegać będzie równolegle do ulicy Węglowej. Powstaną także m.in. wyspy rozdzielające, azyle dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe oraz trzy przepusty pod jezdnią, w których powstaną  przejścia dla małych zwierząt.

Z uwagi na charakter terenu, na którym będzie przebiegała obwodnica Kartuz, konieczne będzie wykonanie wymian gruntów, wzmocnienia podłoża, a także wykonanie szczelnego systemu odprowadzenia wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych. Inwestycja będzie realizowana w oparciu o unijny Program Infrastruktura i Środowisko.

 - Oprócz odciążenia miasta i wyprowadzenia z niego ruchu pojazdów ciężarowych, obwodnica Kartuz ma udrożnić szlak komunikacyjny przez teren Kaszub i uczynić jej okolice atrakcyjnymi dla potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców. To kolejna po obwodnicy Kościerzyny ważna pod tym względem inwestycja drogowa budowana na Kaszubach przez Strabag. Prace na obu budowach będą prowadzone jednocześnie. Angażujemy do ich najlepszych specjalistów, którzy poza duży doświadczeniem w realizacji tego rodzaju znaczących inwestycji, związani są z Pomorzem od wielu lat, znają lokalne potrzeby i współpracują z najlepszymi podwykonawcami obecnymi w regionie - mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag.

Budowa obwodnicy Kartuz składać się będzie z kilku etapów, w ramach których łącznie powstanie ok 9-kilometrowy odcinek drogi. Realizowany przez spółkę Strabag etap I obejmować będzie 2,1-km fragment od wsi Grzybno (skrzyżowanie z DW 224 w kierunku Przodkowa) do skrzyżowania z DW 211 w kierunku Żukowa. W późniejszym okresie, na etapie II, do realizacji przewidziany został 2,6-km fragment od skrzyżowania z DW 211 w kierunku Żukowa do skrzyżowania z DW 228 w kierunku Bytowa. Ostatni III etap obejmie drogę o długości 4,2 km, od skrzyżowania z obecną DW 211 na zachód od granic miasta Kartuzy do początku odcinka wg Etapu I. Planowane zakończenie wszystkich etapów przewidziane jest na 2020 r.