Data dodania: 01/04/2016

Prowadzona przez PKP PLK modernizacja linii Warszawa – Radom na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek warta jest 460 mln zł. W toku są prace na Warszawie Okęciu oraz na stacji Piaseczno.

Obecnie, podczas przebudowy trasy Warszawa Okęcie – Czachówek, tylko jeden tor pozostaje dla przejazdu pociągów, a na sąsiednim trwają intensywne prace. Obejmują one stację Piaseczno i tory w kierunku Czachówka.

Wykonawca prac prowadzi roboty ze szczególnym uwzględnieniem przejeżdżających pociągów, a zadania wymagające dłuższych prac blisko toru odbywają się w przerwie pomiędzy przejeżdżającymi pociągami. Wykonawca Trakcja PRKiI ma zgromadzony niezbędny sprzęt oraz zapas materiałów, co gwarantuje planowe roboty. Codzienne zadania wykonuje kilkanaście ekip budowlanych, dysponujących blisko 100 specjalistycznymi maszynami i ciężkim sprzętem. W kwietniu dodatkowo rozpocznie prace wysokowydajny, specjalistyczny sprzęt m.in. oczyszczarka tłucznia i maszyna do układania podkładów kolejowych.

Od 13 marca trwa modernizacja stacji w Piasecznie, przebudowa przystanku Zalesie Górne oraz jednego z torów od Piaseczna do Czachówka. Tylko na stację Piaseczno PLK przeznaczyły 55 mln zł. Stary peron zastąpią kolejno dwa nowe wyższe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Będą: nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne, megafony oraz ławki. W miejscu starej kładki powstanie nowa, wyposażona w windy. Bezpieczny i płynny przejazd pociągów zapewni wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zakończenie przebudowy stacji Piaseczno planowane jest w II kwartale 2017 roku. Prace wykonuje Trakcja PRKiI.

Na Warszawie Okęciu stoi już konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom wygodne i bezpieczne dojście na peron. Jesienią PLK planują zakończyć przebudowę na Okęciu. Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200 metrowych peronów.

Na 27-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 8 PLK wymieni 77 km torów, zamontuje 101 rozjazdów, nowe urządzenia sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej, zapewniając tym samym płynny i bezpieczny przejazd pociągów z prędkością nawet 160 km/h. Zmodernizowane zostaną 3 stacje oraz 6 przystanków między Warszawą Okęciem i Czachówkiem Południowym. Efektem wartej 460 mln zł modernizacji będzie szybsza i wygodniejsza podróż na trasie Warszawa Okęcie – Czachówek oraz nowoczesna i przyjazna także dla osób niepełnosprawnych infrastruktura pasażerska.