Data dodania: 20/11/2015

Na stacji Warszawa Okęcie, której modernizacja będzie kosztować 85 mln zł, trwają prace budowlane. Na ukończeniu jest nowy peron, który zostanie oddany do użytkowania w grudniu br. Wtedy też zakończą się prace na stacji w Radomiu.

Przebudowa stacji Warszawa Okęcie jest prowadzona w ramach modernizacji odcinka linii kolejowej Warszawa Okęcie – Czachówek na trasie do Radomia. Cała inwestycja pochłonie 460 mln zł. Na modernizację stacji Warszawa Okęcie Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 85 mln złotych.

W ramach projektu Warszawa Okęcie – Czachówek planowana jest przebudowa 3 stacji, 77 km torów i 101 rozjazdów, fot. PKP PLK.

Roboty postępują zgodnie z planem. W grudniu pasażerowie będą mogli w pełni korzystać z nowego peronu, który będzie wyposażony w ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Zbudowane zostały filary kładki, która połączy peron z ulicą. Pojawiły się już szyby w których zainstalowane będą windy.

W ramach przebudowy sieci kolejowej wykonawca ułożył już 3,5 km toru oraz 6 rozjazdów. Teraz przystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będą koncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wiaty.

Efektem przebudowy będzie krótsza i sprawniejsza podróż pasażerów pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zmiany umożliwią przewoźnikom m.in. Szybkiej Kolei Miejskiej uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Do korzystania z kolei zachęcą wygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osób niepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością 160 km/h. Całość prac na tym odcinku zostanie zakończona w drugim kwartale 2017 roku.

W grudniu br. kończą się prace na stacji Radom. Ich wartość to 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzech całkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz odremontowanego przejścia podziemnego. 

W październiku br. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa – Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor. Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Warszawą a Radomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układ torów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.