Data dodania: 06/12/2016

Spółka Soho Development podsumowała wyniki za okres od 1 października 2015 r. do 30 września 2016 r. W tym okresie wypracowała 20,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zarząd spółki zapowiada prace nad zmianą strategii.

Zysk z działalności operacyjnej spółki w okresie od 1 października 2015 r. do 30 września 2016 r. wyniósł 662 tys. zł (w poprzednim okresie 4,4 mln zł), natomiast zysk netto – 15,9 mln zł (5,8 mln zł w poprzednim okresie rozliczeniowym). Soho Development odnotowało również stratę ze sprzedaży w wysokości 4,3 mln zł, podczas gdy w poprzednim okresie spółka wypracowała 2,1 mln zł zysku.     

W 2016 r. deweloper zakończył pierwszy etap projektu Soho Factory o powierzchni użytkowej ok. 13 tys. mkw. Pod koniec listopada 2016 r. wprowadzono do sprzedaży budynek Rebel 2, dla którego została przyjęta nazwa Verbel. Jednocześnie w przygotowaniu jest kolejny etap, w ramach którego powstanie budynek E o powierzchni ok. 13,9 tys. mkw., który trafi do oferty w pierwszym kwartale 2017 r.

- Sprzedaż w budynkach Kamion Cross oraz Rebel One przekroczyła 98% pod względem liczby sprzedanych mieszkań. Duże zainteresowanie ofertą sprzedaży umożliwiło przedterminową spłatę kredytów deweloperskich dla budynków Kamion Cross i Wars oraz podjęcie decyzji o znaczącym zwiększeniu oferty. Przełożyła się ona na szybki wzrost sprzedaży – która wyniosła 253 lokale w roku obrotowym 2015/16 (umowy deweloperskie i płatne rezerwacyjne) w stosunku do 87 lokali rok wcześniej, przy utrzymaniu założonej rentowności. Przygotowany został także kompleksowy plan urbanistyczny Soho Factory, w zbilansowany sposób łączący funkcje mieszkalne, usługowe oraz infrastrukturę i tereny zielone, tworząc przyjazną przestrzeń, która powinna dodatkowo wzmacniać unikalny wizerunek projektu – informuje Maciej Wandzel, prezes Soho Development.

W oparciu o bardzo dobre wyniki sprzedaży pierwszego etapu, spółka Soho Development wprowadziła do sprzedaży kolejne budynki: Wars i Feniks w Soho Factory w Warszawie oraz Dobra Forma I w Krakowie. - Sprzedaż w tych budynkach przekroczyła już odpowiednio 89% i 33% oraz 48% PUM. Pozyskaliśmy finansowanie dla projektów będących w realizacji. Kontynuujemy prace nad kolejnymi budynkami w Soho tj. Rebel 2 (ok. 4 tys. mkw. PU) i budynkiem E o potencjale ok. 14 tys. PU oraz inwestycjami w ramach spółek Mińska Development oraz Fabryka PZO. Równolegle prowadzimy działania zmierzające do kapitalizacji wynajętych nieruchomości – podkreśla Maciej Wandzel.

Jak informuje prezes spółki, podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad przeglądem opcji strategicznych dla Soho Development - będą rozważane wszelkie rozwiązania, takie jak poszukiwanie inwestora dla spółki, pozostanie w obecnej strukturze właścicielskiej oraz połączenie się z innym podmiotem.