Data dodania: 11/02/2016

W połowie 2017 roku Starogard Gdański i całe Kociewie zyskają lepsze połączenie z autostradą A1. Skanska wykona blisko 8,5 km nowej drogi, chodniki, ścieżki rowerowe i przebuduje skrzyżowania i rondo. Wartość przedsięwzięcia opiewa na blisko 26 mln zł netto.

Zgodnie z zawartym pomiędzy inwestorem - Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, a generalnym wykonawcą, firmą Skanska kontraktem, do końca maja przyszłego roku rozbudowane zostaną DW nr 222 i 229 na odcinku od Starogardu Gdańskiego przez Jabłowo do węzła autostrady A1.

Zakres prac budowlanych obejmie dwa odcinki dróg o łącznej długości blisko 8,5 km. - W ramach inwestycji rozbudowana zostanie DW nr 222 na odcinku od ronda im. NSZZ „Solidarność” w Starogardzie Gdańskim do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 229 w Jabłowie. W przypadku DW nr 229 będzie to odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 222 w Jabłowie do węzła „Pelplin” autostrady A1 – wyjaśnia Krzysztof Mikiciuk, Menadżer Projektu, Skanska.

Zgodnie z założeniami projektu, w Starogardzie poszerzona do 7 metrów zostanie wylotowa ulica w stronę Skórcza. Ponadto Skanska zadba o nowe chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej szerokości 2,5 m. Kompleksowej przebudowie ulegną także trzy skrzyżowania, przy których powstaną dodatkowe pasy skrętu w lewo. Skrzyżowanie dróg wojewódzkich nr 222 i 229 w Jabłowie zastąpi rondo. - Wzmocniona zostanie również istniejąca konstrukcja nawierzchni. Dzięki temu nośność drogi zostanie podniesiona do 115 kN/oś zgodnie ze standardami występującymi w UE - mówi Mikiciuk.

Projekt przewiduje również budowę zatok autobusowych, przebudowę nawierzchni na przejeździe kolejowym, budowę i przebudowę przepustów, zjazdów i kanalizacji deszczowej wraz z elementami odwodnienia drogi. Inwestycja swoim zakresem obejmie także budowę kładki pieszo-rowerowej na rzece Węgiermuca, budowę oświetlenia w obszarach zabudowanych, budowę sygnalizacji świetlnych w Jabłowie i w Lipinkach Szlacheckich oraz przebudowę sieci teletechnicznej.

- Prace budowlane będą prowadzone etapami, tak aby powodowały jak najmniej niedogodności dla kierowców – mówi Krzysztof Mikiciuk. Budowa rozpocznie się od wycinki drzew i odhumusowania terenu. Następnie prowadzone będą roboty związane z przebudową kolizji z siecią uzbrojenia podziemnego. Kolejne części prac obejmą wzmocnienie gruntu w obrębie nowoprojektowanego ronda na skrzyżowaniu DW nr 222 i 229, rozbiórki nawierzchni i wykonanie kanalizacji deszczowej. Po tym Skanska przystąpi do kolejnych etapów związanych już z wykonaniem nowych konstrukcji nawierzchni dróg.