Data dodania: 15/10/2015

Trwająca od stycznia 2014 r. budowa drugiego odcinka ul. Nowolazurowej w Warszawie została zakończona. Generalny wykonawca – firma Skanska  wykonała m.in. ponad kilometr nowej drogi, 2 km ścieżek rowerowych, nowe rondo i 2 wiadukty. Wartość prac wyniosła blisko 67,3 mln zł netto.

Skanska, która była generalnym wykonawcą inwestycji, zrealizowała kontrakt na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. To kolejna umowa Skanska związana z budową ul. Nowolazurowej. Realizacja pierwszego odcinka o długości ok. 2,6 km zakończyła się w 2013 roku. Drugi odcinek obejmuje blisko 0,5-kilometrowy fragment od ul. Ks. Juliana Chrościckiego do ul. Połczyńskiej. W ramach zadania spółka przebudowała również 0,6-kilometrowy odcinek drogi w ciągu ul. Połczyńskiej, wybudowała rondo na skrzyżowaniu ulic Nowolazurowej z Połczyńską oraz dwa niezależne wiadukty drogowe nad terenami PKP. Zrealizowany przez Skanska drugi odcinek ul. Nowolazurowej to łącznie 1075 m, z czego po wiaduktach przebiega 520 m nowej drogi.

Firma wbudowała łącznie blisko 17 500 ton MMA (mieszanki mineralno-asfaltowej) i 1 964 tony konstrukcji. Nasadzona też została zieleń na powierzchni 16 000 m kw. – to 122 drzewa takich gatunków jak jesion, róża, klon, brzoza, świerk, dereń biały i 250 krzewów (róże). Podczas realizacji projektu Skanska korzystała z maszyn wyposażonych w system sterowania 3D pracujących na modelu przestrzennym (to model trójwymiarowy, umieszczony w przestrzennym układzie współrzędnych X,Y,Z ).

- Przy użyciu tych maszyn wykonaliśmy roboty ziemne i warstwy konstrukcyjne pod jezdnią. Dzięki tej technologii prace zrealizowaliśmy szybciej oraz z dużą precyzją – komentuje Andrzej Polit, Kierownik Budowy, Skanska. - Największym wyzwaniem podczas tej realizacji była praca na terenie kolejowym. Prowadzenie robót wymagało szeregu uzgodnień, opracowania regulaminów, ustalenia terminów wyłączeń sieci trakcyjnej i zamknięć torowych oraz zdobycia pozwolenia na wejście na były teren spółki PKP - mówi Kierownik Budowy.

W szczytowym okresie robót na budowie pracowało 120 osób. - Roboty prowadziliśmy przy użyciu sprzętu ciężkiego: żurawia wieżowego, żurawi o udźwigu 40 ton, 4 palownic, koparek i koparko-ładowarek, spycharek, równiarek, podnośników teleskopowych, a także licznego sprzętu lekkiego – wymienia Andrzej Polit.