Data dodania: 19/08/2016

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie podpisał dziś ze Skanska umowę na rozbudowę DW nr 519. W ramach inwestycji o wartości 24 mln zł netto zostanie przebudowa 13 km trasy.

Droga wojewódzka nr 519 zlokalizowana jest w północnej Polsce w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim, na terenie trzech powiatów. Dodatkowo, w okolicach miejscowości Małdyty przecina drogę krajową 7 łączącą Warszawę z Gdańskiem. Planowana inwestycja obejmuje kompleksową rozbudowę ponad 13-kilometrowego odcinka drogi od skrzyżowania z krajową 7 w Małdytach do Morąga.

- Zakres powierzonych nam prac zakłada kompleksową modernizację wspomnianego odcinka w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego. Prace obejmą przebudowę i wzmocnienie nawierzchni drogi, korektę łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań z drogami podporządkowanymi i budowę nowego ronda – wyjaśnia Jakub Krzysztofiak, menadżer projektu, Skanska.

Przebudowane zostaną zjazdy publiczne i indywidualne, powstaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a dotychczasowe zostaną odnowione. Mieszkańcy doczekają się nowych zatok autobusowych, parkingów i zatok postojowych. Aby zwiększyć komfort jazdy i odwodnienie drogi, wybudowany zostanie system kanalizacji deszczowej. Wzdłuż drogi powstanie oświetlenie uliczne. Dla poprawy bezpieczeństwa zastosowane zostaną także elementy spowolnienia ruchu, powstaną bariery energochłonne i ochronne. – Na wykonanie całości zadania mamy czas do końca maja 2018 roku – dodaje Jakub Krzysztofiak, Menadżer Projektu, Skanska.

Dzięki inwestycji przebudowane zostaną także 3 mosty. Pierwszy z nich - i jednocześnie najbardziej wymagający pod względem realizacji - znajduje się w miejscowości Wilamowo nad Kanałem Elbląskim. Ten obiekt o znaczeniu historycznym wybudowany został w 1860 r. Jego przebudowa obejmie nie tylko wzmocnienie nawierzchni, ale także odrestaurowanie pod okiem konserwatora zabytków. Do przebudowy przewidziano jeszcze 2 inne obiekty mostowe: w miejscowości Dobrocin, gdzie przebudowywany most zostanie dostosowany do obowiązujących wymagań i klasy obciążeń A oraz w miejscowości Dobrocinek na rzece Krela. Podobnie jak obiekt w Dobrocinku jego przebudowa polegać będzie na dostosowaniu obiektu do obowiązujących wymagań i podniesieniu do klasy obciążeń A. Poza obiektami mostowymi, na kontrakcie wybudowanych zostanie szereg przejść dla płazów i małych ssaków, których łączna długość wyniesie 420 m.