Data dodania: 27/07/2017

Bardzo dobre półrocze na rynku pierwotnym za nami i jeśli tendencje się utrzymają - będzie tak do samego końca 2017 roku. Padł kolejny rekord w sprzedaży mieszkań. Z doświadczenia firmy Skanska wynika, że grupą nabywczą, która rośnie w siłę są millenialsi – komentuje sytuację na rynku mieszkaniowym Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży Skanska Residential Development Poland.

Skanska Residential Development Poland jest w trakcie realizacji dwóch warszawskich inwestycji mieszkaniowych - Jaśminowego Mokotowa oraz Holm House, powstających zgodnie z wytycznymi certyfikatu środowiskowego Breeam. Jaśminowy Mokotów to także pierwsza budowa w Warszawie zasilana wyłącznie energią wiatrową. Holm House został zaprojektowany według wymagań certyfikatu „Obiekt bez barier”. Budynek pozbawiony barier architektonicznych będzie przyjazny rodzinom z dziećmi, osobom starszym czy z niepełnosprawnościami.

- To było bardzo dobre półrocze na rynku mieszkaniowym. Według raportu REAS w I kwartale 2017 r. padł kolejny rekord. W 6 największych miastach sprzedano 30% więcej mieszkań, niż rok wcześniej – mówi Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży Skanska Residential Development Poland. - Obserwując dynamikę sprzedaży na naszych inwestycjach widzimy, że zwiększyło się zaufanie społeczne do deweloperów. Nasi klienci na dobre przekonali się do zakupu nieruchomości w początkowej fazie budowy. Być może przyczyniła się do tego coraz większa dostępność nowoczesnych form prezentacji, wizualizujących powstające nieruchomości. W jednej z naszych inwestycji w Warszawie wyprzedaliśmy blisko połowę mieszkań o podwyższonym standardzie w niecałe pół roku od rozpoczęcia budowy.

Z ofertami deweloperów, przedstawionymi w formie wirtualnych spacerów czy aplikacji mobilnych, najchętniej zapoznaje się grupa klientów urodzonych pomiędzy początkiem lat 80., a końcem lat 90. Tzw. millenialsi to osoby, które bardzo świadomie podejmują decyzje zakupowe. - Wyczerpanie budżetu programu Mieszkanie dla Młodych było niewątpliwie ważną informacją dla wielu młodych klientów, jednak nie zaburzyło stabilności rynku nieruchomości pierwotnych. Być może spowodował to fakt, że Polacy coraz częściej kupują mieszkania za gotówkę – podkreśla Michał Witkowski.

Spośród oferty Skanska Residential Development Poland, nadal największą popularnością cieszą się mniejsze mieszkania i kawalerki, kupowane jako inwestycje pod wynajem lub na własny użytek. - Ważnym parametrem stają się certyfikaty środowiskowe, gwarantujące zachowanie norm jakościowych i ekologicznych. Już ponad 40 % naszych klientów pyta, czy budowane przez nas osiedla posiadają certyfikat środowiskowy. Jeśli tendencje z pierwszej połowy roku utrzymają się bez zmian – będzie to kolejny bardzo dobry rok na rynku pierwotnym. Warto wspomnieć o zauważalnym i dynamicznym rozwoju usług fit outu, czyli kompleksowych realizacji, obejmujących sprzedaż mieszkań, remont i aranżacje wnętrz. W tej rzeczywistości deweloper powoli staje się tzw. „one stop shop”, czyli jednym przystankiem w zrealizowaniu wielu zadań. Z naszego doświadczenia wynika, że usługę fit out-u szczególnie doceniają klienci, którzy kupują drugie lub kolejne mieszkanie w swoim życiu. To osoby, które mierzyły się już wcześniej z wyzwaniem samodzielnego remontu i aranżacją własnego M – zaznacza Michał Witkowski.