Data dodania: 20/04/2011

Szkielet, mierzącej 6,5 m, centralnej część nowej Silesia City Center jest już gotowy. Łącznie z ażurowym, półkolistym ekranem otaczającym parking, który powstanie na dachu ta części będzie miała wysokość 12,5 metra. Na miejscu pracuje dziś aż 6 żurawi wieżowych. Gotowy jest już także jeden z dwóch wjazdów na nowy parking podziemny – jego otwarcie planuje się na jesień 2011, razem z otwarciem nowej części centrum.

Prace na powierzchni i w podziemiach

IV, najdłuższy etap prac budowlanych w Silesia City Center zbliża się do końca. Trwa on od jesieni 2010 i związany jest z budową stanu surowego obiektu. Dziś prace coraz częściej z zewnątrz nowej części, przenoszą się już do wnętrza konstrukcji. – Na poziomie 0, gdzie będzie nowy pasaż trwają już prace murarskie, wykonano ok. 70 proc. prac związanych z budową konstrukcji żelbetowej.

- Wchodząc do szkieletu Silesii widać już wyraźnie układ alejek oraz miejsca, w których powstaną nowe sklepy – mówi Artur Kotas, projekt manager z firmy DIL Polska Baumanagement, która zarządza rozbudową obiektu. To wzdłuż tych alei już jesienią powstaną butiki takich marek jak La Mania, Coccinelle czy Pollini, a także nowe sklepy wielkopowierzchniowe m.in. SMYK Megastore czy H&M – mają to być jedne z największych salonów tych sieci w kraju.

Intensywne prace trwają także w podziemiach. Na poziomie -1, gdzie powstaje jeden z największych na Śląsku parkingów podziemnych, wykonano już 80 proc. konstrukcji żelbetowej. Na ukończeniu jest również rampa wjazdowa i zjazdowa dla poziomu +1, to nią samochody będą wjeżdżały na parking, który powstanie na dachu nowego obiektu.

- Rampa wjazdowa na parking oplata cały, charakterystyczny, półkolisty obrys budynku. Docelowo zostanie ona przysłonięta fasadą o wyjątkowym kształcie kratowym – tłumaczy Kotas. – Na parkingach podziemnych obecnie prowadzone są już zaawansowane prace związane z podbudową posadzki, montażem instalacji i izolacji – dodaje.

Wjazdy na parking i tunel dla dostaw

Komunikację parkingu podziemnego będą obsługiwać dwie rampy, położone prostopadle do drogi serwisowej. Jedną z nich samochody będą wjeżdżały do podziemi, druga będzie przeznaczona do wyjeżdżania. – Jeden ze zjazdów jest już gotowy, trwają intensywne prace nad drugim. Trzecia rampa dwukierunkowa będzie obsługiwać dostęp do powiększonego parkingu podziemnego pod sklepem Saturn. Jednocześnie trwają także prace nad wykonaniem poziemnego tunelu dostaw przy istniejącym budynku – mówi Kotas.

Konstruowany tunel będzie miał za zadanie zminimalizowanie poziomu hałasu wywołanego dostawami, odbywającymi się dziś wzdłuż drogi serwisowej. – Samochody dostawcze będą od razu kierowane do podziemnych tuneli dla dostawców, w dużej mierze omijając drogę serwisową. Do tuneli będzie wjeżdżało się od strony ul. Baildona. Duża część rozładunku towaru będzie odbywała się w podziemiach – wyjaśnia Kotas.

Prace budowlane na terenie Silesia City Center potrwają do jesieni 2011 roku. Nowa Silesia City Center zwiększy swoją powierzchnię z 66 tys. m kw. do 86 tys. m kw.  Powstanie dodatkowo 60 sklepów. Pracę w nowej Silesii znajdzie kolejne 500 osób.

Inwestorem rozbudowy obiektu jest obecny właściciel Silesia City Center – Immofinanz Group. Koncepcję architektoniczną nowej części Silesia City Center stworzyła pracownia Bose International Planning and Architecture. Centrum handlowe po rozbudowie będzie jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.