Data dodania: 02/09/2010

Remont dworca firma PORR Polska rozpoczyna od hali głównej, od strony Alei Jerozolimskich. Ta część obiektu ma być skończona w II kwartale 2011 roku. W tym samym czasie generalny wykonawca będzie pracować od strony zewnętrznej hali głównej.  

We wrześniu tego roku PORR rozpocznie prace na poziomie -1 – od północnej strony budynku. Na poziomie -2, czyli na peronach, wykonawca zacznie działać w lutym przyszłego roku. W ramach odnawiania peronów zostaną wymienione sufity i oświetlenie. Prace renowacyjne skupią się tutaj także na posadzkach, okładzinach kamiennych ścian bocznych i słupach oraz okładzinach tynkowych z płukanym żwirem. Słupy i część stropów nad torowiskami będą odmalowane na kolor granatowy. W części centralnej peronów, w szklanych pawilonach z nowymi elewacjami, będą zlokalizowane poczekalnia, kawiarnia oraz punkt spożywczy i prasowy. Projekt zakłada również nowe zagospodarowanie antresol. Na wschodniej, w dawnych pomieszczeniach restauracji i baru ponownie, utworzony zostanie food court, obsługiwany przez jednego operatora, otwarty na stronę północną i południową. Renowacji poddane zostaną posadzki na balkonie, okładziny kamienne na ścianach pomiędzy halą a food courtem, a także szklenie elewacji zewnętrznych. Na zachodniej, w dawnej sali Polresu powstanie Centrum Informacji Turystycznej. Renowacji poddane zostaną posadzki, kamienne okładziny ścian, tynki z płukanego żwiru, przeszklone elewacje wewnętrzne i zewnętrzne oraz ławki w poczekalni.

Zgodnie z projektem, także elewacja budynku będzie odnowiona – zostanie jej przywrócony oryginalny wygląd. Formaty nośników reklamowych będą dostosowywane do podziałów architektonicznych obiektu, a płaszczyzny reklamy będą służyć jako element zasłaniający boczne panele aluminiowe. Będą jednocześnie elementem kontrastującym kolorystycznie z całym wystrojem dworca, który pozostanie biało-szaro-czarny.

Remont odbywa się w ramach największego od 20 lat programu modernizacji polskich dworców. Koszt warszawskiej inwestycji wyniesie 47 mln zł, chociaż pierwotnie PKP planowały wydać na nią około 22 mln zł. 

ŹRÓDŁO: PKP S.A.