Data dodania: 16/01/2015

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły pierwsze prace na stacji w Radomiu. Modernizacja będzie prowadzona przy zachowaniu ruchu pociągów i procedur bezpieczeństwa. Cała inwestycja jest warta 100 mln zł.

Wykonawca rozpoczął pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej łączącej stolicę z Radomiem. Szeroki zakres robót obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Na stacji w Radomiu od 15 stycznia pracują pierwsze ekipy, które zajmują się demontażem sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej.

Od 20 stycznia prace obejmą przejście podziemne. PKP Polskie Linie Kolejowe uzgodniły z zarządcą dróg w Radomiu tymczasową drogę dojścia na stację. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie wiodło od placu Dworcowego.

Radomska stacja kolejowa całkowicie się zmieni. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

W Radomiu zaplanowano także budowę nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym – skomputeryzowanej nastawni pozwalającej dyżurnym ruchu zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”. Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.