Data dodania: 31/03/2015

Polskie Koleje Państwowe rozpoczynają prace związane z estetyzacją Dworca Centralnego w stolicy. Pierwszy etap inwestycji potrwa około 2 miesięcy. Prace zrealizuje firma Winnicki, zakończą się w IV kwartale br. Ich koszt wyniesie 19,5 mln zł.

W pierwszej kolejności wykonawca realizował będzie prace związane z demontażem szklanych kubików w hali głównej. Rozpoczną się również pierwsze rozbiórki w galeriach podziemnych. Część budynku objęta pracami zostanie specjalnie wygrodzona.

Projekt estetyzacji Dworca Centralnego w Warszawie powstał w pracowni SUD Architekt Polska, wiz. PKP

Wygrodzenia pojawią się m.in. na środku hali głównej, w związku z koniecznością demontażu szklanych kubików. Ta część pozostanie niedostępna dla podróżnych aż do zakończenia inwestycji. Wykonawca będzie realizował tam także prace związane z budową antresoli.

Zmiany czekają na podróżnych również w remontowanych galeriach podziemnych – zachodniej, północnej oraz w przejściu do Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Z użytku wyłączone zostaną też jedne ze schodów, prowadzące na perony WKD. Prace prowadzone w galeriach na żadnym etapie inwestycji nie będą wymagały zawieszenia ruchu pasażerskiego w tej części dworca.

Projekt estetyzacji Dworca Centralnego w Warszawie powstał w pracowni SUD Architekt Polska, wiz. PKP

Pierwszy etap prac zakończy się w maju br. W dalszej kolejności wykonawca będzie realizował prace przy zewnętrznych częściach hali głównej, gdzie mają pojawić się nowe lokale komercyjne. Kontynuowane będą także roboty w galeriach podziemnych (po przeciwnej stronie).

Estetyzacja Dworca Centralnego zakłada zmiany w aranżacji obiektu. Projekt powstał w pracowni SUD Architekt Polska. Największe z nich czekają halę główną, gdzie zamiast dotychczasowych szklanych kubików pojawią się nowe lokale komercyjne. Powstanie również antresola, na którą z poziomu „0” będzie można dotrzeć schodami ruchomymi. Podróżni zyskają w ten sposób dodatkową przestrzeń do oczekiwania na pociąg.

Projekt estetyzacji Dworca Centralnego w Warszawie powstał w pracowni SUD Architekt Polska, wiz. PKP

Zmiany czekają także nieremontowaną dotychczas galerię zachodnią wraz z dojściem do stacji WKD Śródmieście i część galerii północnej, które wyglądem zostaną dostosowane do pozostałych galerii podziemnych. Dodatkowo, lokale na galerii zachodniej zostaną przeniesione na jedną stronę, co pozwoli na uzyskanie większej przestrzeni w podziemnych korytarzach.