Data dodania: 12/01/2012

Ronson Development sprzedał łącznie 360 lokali w 2011 r., czyli o blisko 34 proc. więcej niż w roku 2010 r. kiedy nabywców znalazło 269 lokali. W IV kw. 2011 r. sprzedano 60 lokali. W 2011 r. Ronson przekazał swoim klientom klucze do 117 mieszkań, z czego 40 przekazano w IV kwartale ubiegłego roku. Do sprzedaży wprowadzone zostały cztery nowe projekty (Gemini II, Espresso, Panoramika i Chilli City) z łącznie 342 lokalami.

Spółka pozyskała 87,5 mln zł z emisji obligacji korporacyjnych, które jednocześnie zostały wprowadzone do obrotu na rynku Catalyst. Celem emisji było pozyskanie środków na szerokorozumiany rozwój działalności. Ronson zamierza w dalszym ciągu zwiększać skalę działalności, a tym samym sprzedaż, tak aby w 2012 r. przekroczyć poziom 500 sprzedanych mieszkań.

W 2012 r. do sprzedaży może zostać wprowadzonych do 14 nowych inwestycji obejmujących łącznie nawet ponad 1350 lokali o łącznej powierzchni ponad 88 tys. mkw., co przełoży się również na wzrost liczby lokali w ofercie ze średnio około 600 w 2011 r. do nawet około 1000 w 2012 r.

W 2011 r. sfinalizowano zakup projektu przy ul. Jana Kazimierza (Espresso) oraz zakup gruntu przy ul. Tamka (oba projekty w W-wie). Planowany zakup kolejnych działek w Warszawie dedykowanych dla projektów z segmentu średniego i popularnego, których realizacja mogłaby rozpocząć się w ciągu 6-12 miesięcy po sfinalizowaniu transakcji

W roku ubiegłym spółka zorganizowała 42 dni otwarte w swoich inwestycjach, podczas gdy przed rokiem było to 36 dni. Spółka odnotowała również 296 tys. wizyt strony internetowej www.ronson.pl – 18 tys. więcej niż w 2010 r.

 - Ubiegły rok był najlepszy pod względem sprzedaży w naszej 13-letniej historii, co zawdzięczamy rozbudowie oferty oraz bardzo aktywnym działaniom sprzedażowym. W tym roku chcemy uruchomić jeszcze więcej nowych projektów i docelowo niemal podwoić liczbę mieszkań w ofercie do ok. 1000. Taka propozycja dla klientów powinna pozwolić na osiągnięcie naszego głównego celu na ten rok, jakim jest sprzedaż na poziomie ponad 500 lokali - mówi Andrzej Gutowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Ronson Development.

W 2011 roku Ronson zakończył realizację projektu Imaginarium III z 45 mieszkaniami, który w momencie oddania do użytku był wyprzedany niemal w 100%. Zeszły rok przyniósł również start czterech nowych inwestycji z łącznie 342 lokalami, a w tym długo oczekiwanego i cieszącego się wielkim zainteresowaniem Gemini II. Gdy rozpoczynano prace budowlane przy drugim etapie ursynowskiej inwestycji sprzedanych było już 40% oferowanych mieszkań. Pozostałe projekty, których sprzedaż uruchomiono w zeszłym roku to Espresso na warszawskiej Woli (przedsprzedaż części pierwszego etapu), Panoramika – pierwsza inwestycja spółki w Szczecinie oraz Chilli City w podpoznańskich Tulcach.

Obecnie w ofercie Ronson znajduje się ponad 600 lokali, jednak jednym z celów spółki na ten rok jest znacząca jej rozbudowa i utrzymanie średnio ok. 1000 mieszkań oferowanych klientom, a przyczynić ma się do tego uruchomienie nowych projektów. W 2012 roku do oferty może trafić do 14 nowych inwestycji obejmujących ponad 1350 lokali o łącznej powierzchni ponad 88 tys. mkw. Z początkiem roku wprowadzono już do oferty drugi etap mokotowskiej Sakury obejmujący kolejne 136 lokali, a w najbliższych planach jest uruchomienie sprzedaży pozostałych mieszkań z Espresso I oraz trzeciego etapu inwestycji Naturalis zlokalizowanej w podwarszawskich Łomiankach.

W Warszawie w dalszej części roku planowane jest uruchomienie nowych projektów jak wspomniane Espresso (I i II etap), Magellan (ul. Magazynowa), czy Tamka, oraz kolejnych etapów już realizowanych projektów, gdzie oprócz Sakury II i Naturalis III do oferty trafi jeszcze położony na Woli Verdis II.

Poznańska oferta Ronson rozszerzy się o dwa nowe projekty na Grunwaldzie: Newton i Eclipse I  oraz drugi i trzeci etap Chilli City.

Wrocław to z kolei drugi etap Impressio na Grabiszynku oraz nowa inwestycja Matisse I na Jagodnie, a Szczecin drugi etap Panoramiki na Warszewie.