Data dodania: 18/01/2011

Ronson Development sprzedał w 2010 r. 269 lokali o łącznej powierzchni ponad 18,5 tys. m kw. Spółka zakończyła cztery projekty: Gemini, Nautica, Gardenia i Constans I obejmujące łącznie 303 mieszkania i 38 domów.

Powierzchnia lokali oddanych do użytku przez Ronson w 2010 r. wyniosła ponad 31 tys. m2, czyli blisko 50% więcej niż w roku 2009 r. Do sprzedaży wprowadzone zostało pięć nowych projektów (Imaginarium III, Naturalis, Verdis, Sakura i Impressio) z łącznie 394 mieszkaniami.

W ramach kontynuacji realizacji strategii ekspansji geograficznej po Warszawie i Poznaniu Ronson rozpoczął pierwszy projekt we Wrocławiu - Impressio.

Ronson zamierza w dalszym ciągu zwiększać zasięg działalności, a tym samym sprzedaż, tak aby w 2011 r. przekroczyć poziom 500 sprzedanych mieszkań, a w perspektywie kolejnych 1-2 lat osiągnąć pułap 800-1000 rocznie.

W 2011 roku do sprzedaży wprowadzonych ma zostać 10 nowych inwestycji obejmujących łącznie około 1200 lokali o łącznej powierzchni ponad 75 tys. m kw. W roku ubiegłym spółka odnotowała 280 tys. wizyt strony internetowej www.ronson.pl - ponad 150 tys. więcej niż w roku 2009.

- W ubiegłym roku sprzedaliśmy 269 lokali w dziewięciu projektach mieszkaniowych, co jest wynikiem zbliżonym do uzyskanego w roku poprzednim. Wpływ na to miała uszczuplona oferta, którą udało się rozbudować w drugiej połowie roku, co również będzie miało przełożenie na wyniki sprzedaży notowane w roku bieżącym - mówi Andrzej Gutowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Ronson Development. - Po wprowadzeniu do sprzedaży ostatniego z zeszłorocznych projektów, pod koniec 2010 r. nasza oferta urosła do blisko 500 mieszkań, co było rekordowym poziomem w historii naszej działalności.

W 2010 roku Ronson zakończył realizację czterech projektów oraz rozpoczął pięć nowych. Dwie z inwestycji zakończonych, to cieszące się szczególnie dużym zainteresowaniem ursynowskie inwestycje Gemini i Nautica, w których przed oddaniem do użytku sprzedanych było odpowiednio prawie 85 proc. i 95 proc. oferowanych mieszkań. Dwa kolejne to projekty domów w podwarszawskich miejscowościach - Gardenia w Józefosławiu oraz pierwszy etap Constans w Konstancinie-Jeziorna.

W 2010 r. Ronson rozpoczął trzy projekty w Warszawie - Sakura na Mokotowie, Verdis na Woli oraz trzeci etap Imaginarium na Bielanach, a w podwarszawskiej miejscowości Łomianki rozpoczęła się realizacja pierwszego etapu osiedla Naturalis. Ważnym elementem realizacji strategii spółki było również uruchomienie pierwszego projektu we Wrocławiu.

Obecnie w ofercie Ronson znajduje się ponad 400 lokali. W bieżącym roku planowane jest jednak znaczące poszerzenie oferty. Do sprzedaży ma trafić 10 nowych inwestycji w takich miastach jak Warszawa, Poznań, Wrocław i Szczecin, gdzie spółka rozpoczyna swój pierwszy projekt mieszkaniowy. Prace budowlane na terenie tej inwestycji rozpoczęły się już w grudniu zeszłego roku, natomiast do sprzedaży projekt trafi w lutym tego roku.

- Plany wprowadzenia do oferty 10 nowych projektów pozwolą nam zwiększyć zasięg działalności, dzięki czemu już w tym roku chcemy przekroczyć poziom 500 sprzedanych mieszkań, a w ciągu roku, dwóch osiągnąć poziom 800-1000 rocznie - dodaje Gutowski.

Dzięki nowym inwestycjom oferta Ronson rozszerzy się o około 1200 lokali. Ponieważ w poznańskim projekcie Galileo do sprzedaży pozostało już niewiele mieszkań na pierwszą połowę przyszłego roku planowane jest rozpoczęcie dwóch nowych inwestycji w tym mieście. We Wrocławiu uruchomiona zostanie jedna nowa inwestycja oraz drugi etap Impressio. W Warszawie do sprzedaży trafią kolejne etapy projektów Gemini, Sakura i Verdis oraz dwa zupełnie nowe projekty. W grudniu ruszyła też sprzedaż drugiego etapu projektu Naturalis w Łomiankach.

Źródło: NBS Communications