Data dodania: 12/09/2012

Apsys Polska zawarła z Urzędem Miasta Poznania umowę dotyczącą wymiany gruntów pod budowę centrum handlowo-rozrywkowego Łacina. Na mocy porozumienia spółka weszła w posiadanie terenów niezbędnych do rozpoczęcia prac nad inwestycją. Firma uzyskała także ostateczne pozwolenie na budowę jednego z największych i najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce.

Łacina - wielofunkcyjne centrum handlowe nowej generacji - będzie jedynym regionalnym centrum handlowym w województwie wielkopolskim. Obiekt powstanie niemal w samym sercu Poznania, tuż przy Rondzie Rataje i połączy Stare Miasto z jedną z kluczowych dzielnic miasta – Ratajami. Miejsce to jest także istotne ze względów komunikacyjnych – stanowi punkt przesiadkowy transportu miejskiego, podmiejskiego i części połączeń krajowych. Wartość całkowita inwestycji, której oddanie do użytku planowane jest na koniec 2014 roku, to 350 milionów euro.

Unikalna oferta handlowa w połączeniu z wyjątkową architekturą

Łacina stanowić będzie przykład śródmiejskiego centrum handlowo-rozrywkowego na europejskim poziomie, w którym istotną rolę odgrywa nowoczesna architektura. Obiekt został zaprojektowany przez światowej klasy projektantów z pracowni architektonicznej RTKL, znanej z realizacji takich projektów jak Arkadia w Warszawie, Metropolis w Moskwie czy też Westfield w San Francisco. Na 98 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej obiekt pomieści 3 najemców głównych, blisko 40 sklepów o średniej i dużej powierzchni, 230 butików oraz ponad 40 restauracji i kawiarni. Jako jedyne centrum w Poznaniu skupi w jednym miejscu tak wielkich operatorów jak Carrefour, Leroy Merlin czy Van Graff. Na terenie inwestycji powstanie także kino sieci Multikino z 9 salami oraz centrum rozrywki rodzinnej, oferujące atrakcje dla najmłodszych. Przed lokalem Carrefour zlokalizowana zostanie strefa usługowa, a z kolei w pobliżu lokalu Leroy Merlin - strefa poświęcona wystrojowi wnętrz. Na parterze umiejscowione zostaną lokale firm z branży sportowej, obuwniczej, bieliźnianej oraz sklepy z akcesoriami. Na zewnątrz budynku pojawią się punkty restauracyjne wraz z ogródkami zimowymi i letnimi. Moda znajdzie się na pierwszym piętrze (z wyjątkiem lokali zajmujących dwa piętra). Na drugim piętrze zlokalizowany zostanie fitness klub z basenem oraz sauną. Odwiedzający kompleks będą mogli skorzystać także z bezpłatnego parkingu na 3 300 miejsc.

Centrum nowej generacji

Kompleks Łacina pretenduje do miana nowego - po łódzkiej Manufakturze otwartej w 2006 roku i odwiedzanej przez blisko 20 mln klientów rocznie - flagowego projektu Apsys w Polsce. Ze względu na skalę przedsięwzięcia, różnorodność najemców, jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań architektonicznych, obiekt stanie się przykładem centrum nowej generacji na skalę nie tylko Poznania i Wielkopolski, ale również całego kraju. Łacina wyróżniać będzie się przeszkoloną fasadą, przestronnymi wnętrzami oraz imponującą Aleją Mody z pierwszymi w Polsce witrynami sklepowymi o niestandardowej wysokości 8 metrów. Zewnętrzna przestrzeń kompleksu zostanie otoczona tarasami i balkonami restauracyjnymi z widokiem na fontanny i amfiteatr, w którym będą odbywać się liczne wydarzenia kulturalne i artystyczne. Elementy te wpłyną na miejski charakter Łaciny, która stanie się miejscem spotkań poznaniaków i gości odwiedzających stolicę Wielkopolski.

- Centrum Łacina będzie największym miejscem przeznaczonym zakupom w Poznaniu, jak również w całej Wielkopolsce. Łacina to centrum handlowo-rozrywkowe nowej generacji, które będzie wyróżniać się architekturą, ekologicznymi rozwiązaniami i dostępem nowych technologii zakupowych. Pozwolą one naszym klientom na doświadczenie nowej jakości zakupów. Łacina zapewni, dzięki 3 najemcom głównym, 40 lokalom o średniej i wielkiej powierzchni, 230 butikom oraz 30 restauracjom i kawiarniom, jedną z największych ofert handlowych w Polsce. Będzie miejscem, gdzie Wielkopolanie będą mogli nie tylko zrobić kompleksowe zakupy w wyjątkowej i innowacyjnej przestrzeni z użyciem nowych technologii, ale też spotkać się z przyjaciółmi i uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych - mówi Fabrice Bansay, Prezes Zarządu Apsys Polska.

- W budowę centrum zaangażowanych zostanie ponad 3 000. pracowników. Z kolei już po otwarciu obiektu zatrudnionych w nim będzie aż 3 500. poznaniaków. Budowa Łaciny jest ściśle związana z koncepcją urbanizacji dzielnicy Rataje, zainicjowanej jeszcze w latach sześćdziesiątych. Warto podkreślić, że projekt zakłada również rozbudowę układu komunikacyjnego związanego z powstaniem centrum, co wpłynie na atrakcyjność tego rejonu dla innych potencjalnych inwestorów – dodaje Fabrice Bansay.

„Zielone” centrum handlowe

O niekonwencjonalnym podejściu Apsys Polska do poznańskiej inwestycji świadczy także położenie szczególnego nacisku na ekologię, co bezpośrednio przełoży się na późniejsze korzyści związane nie tylko z redukcją kosztów eksploatacji, ale także na zdrowsze i bardziej przyjazne środowisko pracy. Wysoki standard budynku potwierdzony zostanie prestiżowym certyfikatem zrównoważonego budownictwa BREEAM (ocena bardzo dobry), o który dla CH Łacina ubiega się jego inwestor.

Nowa jakość zakupów

Apsys Polska jest także prekursorem nowych trendów w zakresie funkcjonowania polskich centrów handlowych. Wyjątkowość poznańskiego kompleksu polega na świadczeniu unikalnych usług dla klientów oraz zastosowaniu w nim nowych technologii. Wprowadzone rozwiązania nie tylko usprawnią dokonywanie zakupów i komunikację pomiędzy najemcami a klientami, ale przede wszystkim sprawią, że robienie zakupów stanie się całkowicie nowym doświadczeniem. Projekt bogaty w multimedialne i oddziaływujące na zmysły elementy będzie miejscem stworzonym do odkryć.

Usługi i nowe technologie zaprojektowane z myślą o komforcie odwiedzających:

- personel pomocniczy i parkujący, dostawa zakupionych towarów, usługi pralnicze, szewskie, domowe posiłki, opieka nad dziećmi, strefa zabaw dla dzieci, strefa wypoczynkowa, zakupy z osobistym stylistą, system zarządzania ruchem kołowym (inteligentny parking z technologią określania pozycji);

- spersonalizowane cyfrowe zakupy poprzez aplikację, stronę internetową, media społecznościowe, cyfrowe mapy, panele dotykowe oraz cyfrowe ekrany, sprzęt Wifi, internetowy konsultant, technologie ułatwiające określenie pozycji.