Data dodania: 21/04/2011

Grupa PKP i Miasto Szczecin przygotowują się do budowy nowoczesnego, zintegrowanego centrum komunikacyjnego. Polskie Koleje Państwowe S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Urząd Miasta podpisały dziś umowę w sprawie wspólnego sfinansowania studium wykonalności tej inwestycji.

„Przebudowa budynku dworca kolejowego Szczecin Główny wraz układem komunikacyjnym i placem dworcowym" - to inwestycja, którą Grupa PKP i Miasto Szczecin chcą zrealizować w latach: 2011 - 2014. Jej szacunkowy koszt to ponad 120 milionów zł brutto. Projekt został zgłoszony do finansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dworzec Szczecin Główny czeka przebudowa, dzięki której będzie on dostosowany do nowoczesnych standardów obsługi podróżnych. Część jego powierzchni zostanie przeznaczona do zagospodarowania komercyjnego. Przebudowane będą również: istniejący tunel peronowy, perony i kładka dla pieszych. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.

Zmodernizowany dworzec i przyległa infrastruktura kolejowa będą elementami nowoczesnego centrum, łączącego kolej z innymi gałęziami transportu. Powstanie tam multimodalny węzeł przesiadkowy oraz podziemny parking na około 150 miejsc postojowych dla samochodów osobowych w systemie Park&Ride. Nowy wygląd zyska również plac dworcowy, z którego do brzegu Odry będzie prowadziło bezpośrednie, reprezentacyjne zejście.

Budowa w Szczecinie węzła komunikacyjnego poprawi łączność pomiędzy centrum a innymi częściami miasta. Inwestycja ma jednak także ogromne znaczenie międzynarodowe, gdyż w znaczący sposób usprawni ruch transgraniczny pomiędzy Polską a Niemcami.

Budowa szczecińskiego centrum komunikacyjnego nie będzie pierwszą tego typu inwestycją realizowaną przez Polskie Koleje Państwowe. W Katowicach PKP S.A. i firma NEINVER budują nowoczesny kompleks łączący funkcje dworca kolejowego, dworca autobusowego, centrum handlowo-usługowego oraz ośrodka biznesowego i kulturalnego. Prace te zakończą się w II kwartale 2012 roku.

Źródło: PKP SA