Data dodania: 21/02/2018

W roku 2017 przychody Orbisu wyniosły 1 433 mln zł, co stanowiło wzrost o +6,2% w porównaniu z rokiem 2016. Spółka wypracowała także 286,6 mln zł zysku netto.

 

Dobre wyniki finansowe to efekt wyników operacyjnych. Najlepiej radziły sobie, należące do spółki, hotele w Budapeszcie, Warszawie i Pradze, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost wskaźnika RevPAR. Łącznie wskaźnik ten w Grupie Orbis, w roku 2017 wzrósł o +6,5% (do 184,1 zł) w ujęciu like-for-like w porównaniu do roku 2016. Wzrost ten był możliwy w dużej mierze dzięki wyższej średniej cenie o +5% r/r, m.in. dzięki większej liczbie gości indywidualnych. W rezultacie spółka poprawiła wynik netto o 5,4% - z poziomu 1 382,9 mln zł do 1 458,1 do mln zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 20,2% r/r do 468 mln zł.

 

Orbis kontynuuje realizację własnych inwestycji hotelowych: ibis Vilnius Center (164 pokoje) i ibis Styles Warszawa (178 pokoi) przyjmą pierwszych gości w 2018 roku. Spółka uzupełniła portfolio o nową, dodatkową markę aparthoteli Adagio. Pozwoli to Grupie wypracować dodatkowe zyski. W 2017 roku, w celu dalszego zwiększenia efektywności sieci spółka zrealizowała 6 transakcji wykupu nieruchomości hotelowych na Węgrzech i przeprowadziła szereg modernizacji w hotelach położonych w kluczowych lokalizacjach. Łączna wartość nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na te projekty w ubiegłym roku wyniosła ponad 620 mln zł.

 

W roku 2017 Orbis znacząco rozwinął swoją sieć otwierając 8 nowych hoteli (asset-light), oferujących 650 pokoi i wchodząc na dwa nowe rynki: Serbii oraz Bośni i Hercegowiny. Spółka wzmocniliła także swoją obecność w regionie poprzez podpisanie 13 kolejnych umów (1 600 pokoi), w ramach planu rozwoju, obejmującego dzisiaj łącznie 38 projektów (ponad 5 000 pokoi).

 

- Konsekwentną realizację naszych celów docenili nasi inwestorzy, dzięki którym znaleźliśmy się w 2017 roku w pierwszej dziesiątce spółek o średniej kapitalizacji z +27% zwrotem z akcji w skali rocznej. Spoglądając w przyszłość, będziemy nadal dążyć do przyspieszenia rozwoju Orbisu, korzystając z silnej pozycji finansowej i doświadczenia w prowadzeniu przedsięwzięć inwestycyjnych – komentuje Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbisu.