Data dodania: 14/07/2016

Pod koniec lipca ruszą prace przy budowie nowego odcinka DW 432 - Grzymysławice – Obłaczkowo. Na zlecenie Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu Skanska zbuduje ok. 2,7- kilometrowy fragment drogi. Wartość prac wyniesie niemal 15,2 mln zł netto.

W ramach inwestycji zostanie zmieniony przebieg drogi wojewódzkiej nr 432 Środa Wlkp. – Września na odcinku Grzymysławice – Obłaczkowo, w powiecie wrzesińskim. Konieczność wykonania nowej drogi jest związana z budową fabryki Volkswagena. Istniejący przebieg drogi częściowo koliduje z powstającą fabryką. Nowo projektowana droga wojewódzka będzie miała ok. 2,7 km długości, 7 m szerokości,  2 pasy ruchu, obustronne pobocza o szerokości 2 m. Rowerzyści i piesi zyskają dwukierunkową ścieżkę o szerokości 3 m.

- W celu zwiększenia bezpieczeństwa i płynności przejazdu powstaną 2 ronda – mówi Marcin Borowczyk, Menadżer Projektu, Skanska. - Jedno w miejscu krzyżowania się DW 432 z drogą krajową nr 15 i drogą gminną, drugie - w miejscu krzyżowania się DW 432 z drogą powiatową 2930 P i gminną. Wybudowane zostanie również skrzyżowanie z drogą gminną. Ponadto, w miejscu przecięcia DW nr 432 z linią kolejową relacji Oleśnica – Chojnice wybudujemy  jednoprzęsłowy wiadukt drogowy, którego całkowita długość ze skrzydłami wyniesie ponad 54 m. Znajdzie się na nim jezdnia o szerokości  8 metrów i ścieżka pieszo-rowerowa.

- Prace ruszą w ostatnim tygodniu lipca – mówi Judyta Mularczyk, kierownik budowy, Skanska. -  Rozpoczniemy od robót przygotowawczych i odhumusowania terenu. W sierpniu planujemy rozpocząć budowę skrzyżowań. Do końca roku przewidujemy wykonanie znacznej części robót drogowych i sfinalizowanie prac przy budowie rond. 

Do wykonania nasypów Skanska zużyje 200 000 ton piasku - to tyle, ile może pomieścić 8 000 ciężarówek o ładowności 25 ton. Natomiast do podbudowy drogi firma wykorzysta ok. 20 000 ton kruszywa, łącznie wbuduje ok. 18 000 ton masy bitumicznej. Kontrakt będzie realizowany przy wykorzystaniu technologii 3D. Podczas wykonywania robót ziemnych i nawierzchniowych Skanska będzie korzystać z maszyn wyposażonych w systemy automatycznego sterowania. Przygotowano już trójwymiarowy model inwestycji, który pozwoli na realizację prac z bardzo dużą precyzją. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec kwietnia 2017 r.