Data dodania: 11/07/2016

Konsorcjum firm ZUE i Strabag rozpoczyna prace budowlane w ramach podpisanego w czerwcu z Zarządem Transportu Miejskiego m.st. Warszawy kontraktu. Umowa dotyczy budowy – przedłużenia linii tramwajowej na Tarchominie – od istniejącej pętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej. Wartość kontraktu Strabag wynosi ok. 10 mln zł netto.

Po zatwierdzeniu przez inwestora harmonogramu robót oraz uzgodnieniu projektu zmian w czasowej organizacji ruchu rozpoczynają się właściwe prace budowlane. Konsorcjum na wykonanie zadania ma 8 miesięcy, a to znaczy, że pasażerowie komunikacji miejskiej już wiosną przyszłego roku dojadą rozbudowaną linią tramwajową bezpośrednio z Tarchomina (obecnie pętla autobusowa Nowodwory) do samej stacji metra Młociny oraz alternatywnie w kierunku Centrum.

- W ciągu ośmiu miesięcy wybudujemy wspólnie z ZUE nowoczesną infrastrukturę, według najlepszych europejskich standardów. Strabag posiada szerokie doświadczenie, pozwalające realizować inwestycje, które wymagają zarówno wiedzy z zakresu budownictwa drogowego jak i ogólnego a także inżynieryjnego. Tarchomin jak i cała Białołęka prężnie się rozwija, dlatego potrzebuje rozwiązań usprawniających jego komunikacje z centrum miasta. Budowa nowego odcinka tramwajowego na Tarchominie znacznie ułatwi życie mieszkańcom tej części Białołęki – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag.

W ramach budowy nowej linii tramwajowej powstanie dodatkowy 1,5-kilometrowy odcinek dwutorowego torowiska wzdłuż ulicy Światowida – od istniejącej pętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej.  Wybudowane zostaną dwa zespoły przystankowe przy skrzyżowaniach z ulicami Stefanika oraz Ordonówny, przebudowana zostanie także infrastruktura podziemna oraz drogowa. Strabag wykona roboty drogowe, przebudowę sieci sanitarnych oraz podbudowy torowiska (bez nawierzchni tramwajowych oraz sieci trakcyjnej), a także budowę monitoringu miejskiego. Pozostałe prace znajdują się w gestii konsorcjanta ZUE.

Realizacja trasy tramwajowej na odcinku pętla „Tarchomin Kościelny” – ulica Strumykowa to kolejna ważna umowa dla Strabag w obszarze infrastruktury miejskiej. Niedawno spółka zrealizowała 4-kilometrowy odcinek szybkiego tramwaju w Szczecinie - bezkolizyjne połączenie łączące prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja skróciła mieszkańcom czas dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszyła dojazd do planowanych terenów inwestycyjnych. Strabag posiada również bogate doświadczenie w dziedzinie budownictwa kolejowego – modernizacji torowisk, budowy sieci trakcyjnych, podkładów kolejowych czy naprawy nawierzchni kolejowych i szyn.