Data dodania: 15/12/2023

Akcje dewelopera mieszkaniowego zadebiutowały dzisiaj na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wartość oferty akcji Murapolu sięgnęła około 404 mln zł.

Ostateczna liczba akcji dewelopera w ofercie wyniosła 12.240.000, co stanowi 30% kapitału zakładowego spółki. Cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych oraz ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona na poziomie 33 zł za jedną akcję. Łączna wartość oferty wyniosła tym samym około 404 mln zł, a wynikająca z ustalonej ceny akcji kapitalizacja spółki wynosi około 1,35 mld zł.

Do obrotu na GPW wprowadzono ponad 12 mln akcji Murapolu.

– To dla nas szczególny dzień – rozpoczynamy nowy etap w rozwoju naszej firmy, z nowymi akcjonariuszami na pokładzie. Są wśród nich zarówno inwestorzy zagraniczni, jak i krajowe fundusze oraz spore grono inwestorów indywidualnych. Giełda to krok niewątpliwie otwierający nowe możliwości rozwoju, zwłaszcza w relacjach z rynkami finansowymi i akcjonariuszami spółki. Rozmowy w trakcie oferty, konfrontacja naszej wizji rozwoju, tego co Murapol wyróżnia, z rynkowymi oczekiwaniami, utwierdziły nas w przekonaniu, że zmierzamy we właściwym kierunku. Uważamy, że przychylność rynku i zainteresowanie naszym biznesem przyniosły sukces oferty. Posiadamy liczne przewagi konkurencyjne, w tym ugruntowaną pozycję rynkową, ofertę produktową skierowaną do szerokiego grona klientów oraz sprawdzony model biznesowy, który okazał się skuteczny także w okresie zmiennej koniunktury. Mamy także jasną strategię dalszego rozwoju Grupy Murapol, która wierzymy, że umożliwi nam budowanie wartości dla wszystkich akcjonariuszy – skomentował Nikodem Iskra, prezes Grupy Murapol.

 Pełen dostęp do informacji o inwestycjach, nowe zlecenia w budownictwie. Wypróbuj bez zobowiązań >>  

Celem Grupy Murapol jest zrównoważony rozwój oraz utrzymanie silnej pozycji w branży deweloperskiej, w tym poprzez rozwój działalności w Polsce. Zarząd dewelopera zakłada sprzedaż lokali klientom detalicznym na poziomie około 2900 w 2023 roku oraz około 3700 - 3800 w 2024 roku. Murapol planuje wykorzystać możliwości związane z rozwijającym się rynkiem PRS. Zakłada sprzedaż na rzecz LifeSpot około 700 lokali w 2023 roku oraz około 1300 lokali w 2024 roku.

Mapa inwestycji Murapolu - tych zrealizowanych, w budowie lub w przygotowaniu - obejmuje 19 miast, w tym Warszawę, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, aglomerację śląską, Poznań i Łódź, jak i w mniejsze miasta regionalne, takie jak Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Lublin czy Toruń.

W okresie pierwszych 9 miesięcy 2023 roku łączne przychody ze sprzedaży wyniosły 966,9 mln zł, co oznacza wzrost o 19,1% r/r. Skorygowana EBITDA wyniosła 275,9 mln zł (+12,6% r/r), a zysk netto wyniósł 189,9 mln zł (+1,2% r/r).