Data dodania: 05/04/2016

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą modernizację towarowej linii z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku. W ramach projektu powstał już most na Martwej Wiśle. Inwestycja warta 370 mln zł zakończy się w sierpniu br.

Gotowy jest most na Martwej Wiśle w Gdańsku Przeróbce. Nowa, dwutorowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tysięcy ton docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów w nurcie rzeki. W drugiej połowie kwietnia most zostanie oświetlony. W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem i trwa przebudowa przejazdów, siedemnastu obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pod drugim. Na dwutorowej linii prace prowadzone są etapami, by umożliwić utrzymanie dobrego ruchu pociągów towarowych do portu.

Wybudowano dwie nowe nastawnie i kończy się montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ostatecznie Lokalne Centrum Sterowania Ruchem w Porcie Północnym będzie zarządzało ruchem na linii od Pruszcza Gdańskiego do portu.

Za 4 mln powstał 17 metrowy wiadukt przy ulicy Siennej, po którym przebiega dwutorowa linia. W trakcie budowy są jeszcze dwa wiadukty – dwutorowy przy ulicy Wosia Budzysza i jednotorowy na Lenartowicza, których koszt wyniesie 8,5 mln zł. Przy obiektach zakończono roboty fundamentowe, na półmetku są prace związane ze wznoszeniem nowych przyczółków. W maju na gotowych przyczółkach zostaną osadzone stalowe przęsła mostu.