Data dodania: 04/05/2011

Nakładem inwestycyjnym około 60 milionów Euro, powstał pierwszy w Polsce projekt europejskiego dewelopera Liebrecht & wooD, łączący centrum typu outlet z tradycyjnym parkiem handlowym. Morski Park Handlowy w Gdańsku został otwarty. Deweloper zapowiada zakończenie prac przy drugiej fazie inwestycji pod koniec 2012 roku.

Morski Park Handlowy tworzyć będą trzy niezależne obiekty, w których zlokalizowane zostaną wielkopowierzchniowe sklepy, galeria handlowa, lokale gastronomiczne i pomieszczenia biurowe pod najem. Łącznie dla około 35 sklepów powierzchnia handlowa wyniesie 63 000 mkw., z powierzchnią Fashion House Outlet Centre będzie to ponad 86 000 mkw.

W ramach pierwszej fazy inwestycji otwarte zostały: market OBI (powierzchnia najmu 11 047 mkw.) oraz hipermarket Carrefour (o powierzchni 8 412 mkw.) wraz z galerią handlową, licznymi butikami i punktami usługowymi. Nad galerią handlową znajduje się również 1 633 mkw. powierzchni biurowej brutto do wynajęcia. Do użytku oddany został parking na 962 samochody.

Częścią Morskiego Parku Handlowego jest również, istniejące od 2005 roku centrum wyprzedażowe Fashion House Outlet Centre, z liczbą ponad 120 sklepów oferujących markową odzież 30-70 procent taniej 365 dni w roku.

Połączenie formuły outletu i parku handlowego w jednym kompleksie jest pierwszym takim rozwiązaniem realizowanym przez Liebrecht & wooD w Polsce, sprawdzonym już wcześniej przez dewelopera w parku handlowym West Park w stolicy Rumunii, Bukareszcie.

- Morski Park Handlowy w Gdańsku ma doskonałą lokalizację, w bardzo perspektywicznym obszarze, w kierunku którego rozwija się miasto. Dlatego też postanowiliśmy wzbogacić dotychczasową formułę sprzedaży outletowej o tradycyjny park handlowy. Teraz już nie tylko markowa odzież i obuwie, ale również hipermarket spożywczy, artykuły dla domu i ogrodu, i wiele innych – dostępne będą w jednym miejscu – powiedział Patrick Van Den Bossche, Dyrektor Zarządzający Liebrecht & wooD.

Druga faza Morskiego Parku Handlowego obejmie powierzchnie typu „big-box”, stację benzynową, myjnię samochodową i restaurację typu „drive-thru”. Jej rozpoczęcie planowane jest na wiosnę roku 2012 r. Jedną z głównych marek tej fazy inwestycji będzie Agata Meble,z powierzchnią handlową około 17 000 mkw. Całkowita powierzchnia działki Morskiego Parku Handlowego to 160 247 mkw. W jej skład wejdzie także parking na 1500 samochodów.

- Wprowadzając koncepcję sprzedaży outletowej, a teraz rozwijając ją o parki handlowe pokazaliśmy, że nie boimy się wyzwań, odważnie wpływamy na nowe, szerokie wody. Podobnymi cechami wykazują się rekiny. Inteligencja, wytrwałość w dążeniu do celu, szybkość w działaniu – to pożądane wyróżniki również w otoczeniu biznesowym. Dlatego, widząc pewne podobieństwa w charakterach rekina i naszej firmy, zdecydowaliśmy się na symboliczną „adopcję” tej wyjątkowej ryby. Chcemy obalić towarzyszące mity i pomóc w lepszym zrozumieniu tych istot, które powinny być chronione w celu utrzymania odpowiedniej równowagi w oceanach. Czas przyjąć inną wizję, również w stosunku do rekinów – wyjaśnia Patrick Van Den Bossche.

Liebrecht & wooD to europejska firma deweloperska, koncentrująca swe projekty na rynku polskim, rumuńskim i rosyjskim. Jako jeden z niewielu deweloperów, Liebrecht & wooD zapewnia kompleksową obsługę w dziedzinie obrotu nieruchomościami, proponując budynki o wysokich walorach architektonicznych, które znalazły uznanie jurorów wielu europejskich konkursów. Realizacje firmy obejmują zarówno biura, jak i centra typu outlet, magazyny, obiekty handlowe oraz projekty pod klucz.