Data dodania: 13/01/2014

W Piastowie koło Warszawy, na linii łączącej Warszawę z Łodzią, PKP Polskie Linie Kolejowe montują nowy wiadukt kolejowy, który zastąpi wysłużoną konstrukcję i pozwoli pociągom pasażerskim na rozwinięcie prędkości do 160 km/h.

Nowy obiekt mierzy niemal 55 metrów długości i waży 192 tony. Przeprowadzenie operacji wymiany starej konstrukcji na nową wymagało zastosowania ciężkiego sprzętu. Konieczne było sprowadzenie specjalnego dźwigu zdolnego podnieść nawet 500 ton. Dojechał on na miejsce w częściach, których transportem zajęło się aż 25 tirów. Jedynie kilka firm w Polsce zrealizowało w przeszłości tak skomplikowaną operację.

Montaż waiduktu w ramach modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki, fot. PKP PLK

Pierwotny plan zakładał modernizację starego wiaduktu, jednak po analizie korzyści płynących z takiego rozwiązania, PLK zdecydowały się na wymianę całego obiektu na nowy. Dzięki temu przejazd w tym miejscu będzie bardziej komfortowy, szybszy, a co najważniejsze zdecydowanie bezpieczniejszy. Aby obiekt spełniał najwyższe standardy, równolegle do wymiany konstrukcji prowadzone są prace związane z nadbudową przyczółków oraz przebudową nasypów w obrębie wiaduktu.

Montaż wiaduktu w ramach modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki, fot. PKP PLK

Jak informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, prace toczą się zgodnie z przyjętym harmonogramem. PKP Polskie Linie Kolejowe planują zakończenie modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki do końca 2014 roku.

Montaż wiaduktu w ramach modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki, fot. PKP PLK