Data dodania: 08/10/2014

Nowe perony, przejście dla pieszych i przejazd pod torami. To najważniejsza część modernizacji stacji w Siedlcach prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Roboty budowlane w ramach kontraktu wartego 0,5 mld zł są już na półmetku.

Na stacji w Siedlcach widać pierwsze efekty prac rozpoczętych pod koniec 2013 roku. Pasażerowie będą mogli w przyszłym miesiącu korzystać z pierwszego nowego peronu o długości 400 metrów. Zostały na nim już zainstalowane cztery nowe wiaty. Wykonawca zbudował już połowę tunelu dla pieszych, a także połowę tunelu drogowego, dzięki któremu kierowcy w Siedlcach zyskają nowy, bezkolizyjny przejazd pod torami.

Modernizacja stacji kolejowej w Siedlcach zakończy się w połowie 2015 r., fot. KP PLK

Obecnie prowadzone prace przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Siedlcach obejmują również wymianę torów o łącznej długości 7,6 km - wymieniono już ponad 5 km. W ramach modernizacji PLK wykonała też połowę prac na dwóch wiaduktach kolejowych w ciągu ulicy Partyzantów i Łukowskiej.

Kompleksowa modernizacja peronów w Siedlcach, która obejmuje budowę dziewięciu wiat oraz instalację nowoczesnego systemu nagłośnienia i elektronicznych tablic informacyjnych, podwyższy komfort i standard podróży. Dzięki instalacji wind, perony będą dostępne np. dla rodziców z dziećmi w wózkach i osób niepełnosprawnych.

Modernizacja stacji kolejowej w Siedlcach zakończy się w połowie 2015 r., fot. KP PLK

Prowadzona przez PLK modernizacja peronów i torów jest częścią projektu polegającego na przebudowie trzech stacji – w Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim i w Siedlcach. Obejmuje łącznie przebudowę ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Inwestycja obejmuje także roboty torowe, po zakończeniu których pociągi na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych przejazdów kolejowo -drogowych oraz zamontowaniu monitoringu na każdej stacji oraz na przejazdach. Wartość robót, które zgodnie z umową wykonawca ma zakończyć w drugiej połowie 2015 roku przekracza pół miliarda złotych.