Data dodania: 27/05/2014

Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny. Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. Większość robót jest wykonana, bądź też zbliża się do końca.

Koszt wszystkich robót przekracza pół miliarda złotych. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2014 roku. Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole, współfinasowana przez UE na odcinku Częstochowa – Fosowskie, to kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km.

Koszt inwestycji przekracza pół miliarda złotych, fot. PKP PLK

Prace na fragmencie Opole - Fosowskie prowadzi konsorcjum firm PRKiI - Infrakol. Z kolei wykonawcą modernizacji na odcinku Częstochowa – Fosowskie jest konsorcjum, w którego składzie znalazło się Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej oraz Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor.

Zaplanowane prace objęły 32 perony, które są podwyższane i dostosowywane do potrzeb niepełnosprawnych. Na peronach zaplanowano instalację nowych wiat, obiektów małej architektury jak ławki czy tablice informacyjne. Roboty rewitalizacyjne to również remont blisko 130 obiektów inżynieryjnych jak wiadukty, mosty i przepusty i ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac wymieniania jest również na nową sieć trakcyjna oraz bramki i słupy służące do jej podtrzymywania.

Roboty rewitalizacyjne objęły blisko 130 obiektów inżynieryjnych i ponad 75 przejazdów, fot. PKP PLK

Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole pozwoli na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. W grudniu 2014 roku czas przejazdu wyniesie ok. 3 godzin i 40 minut z możliwością skrócenia go o kolejne 10 minut w 2015 roku. Między Opolem, a miejscowością Fosowskie pociągi osiągną prędkość do 140 km/h, a stamtąd do Włoszczowy pojadą z prędkością do 120 km/h. Na Centralnej Magistrali Kolejowej, w drodze między Włoszczową a stolicą, zakładana prędkość wyniesie 200km/h.