Data dodania: 13/01/2015

W 2014 roku Kleba Invest zbudowała parki handlowe „Prima” o łącznej powierzchni ponad 10 tys. mkw. W 2015 r. spółka ma w planach trzycyfrowy wzrost zrealizowanej powierzchni handlowej. W przygotowaniu są trzy nowe obiekty: w Kutnie, Słupsku i Olsztynku.

Kleba Invest specjalizuje się w realizacji i komercjalizacji parków handlowych pod własną marką „Prima” zlokalizowanych w mniejszych ośrodkach miejskich z dużym potencjałem sprzedażowym. Opracowany przez spółkę koncept nowoczesnych obiektów opiera się na dostępności w jednym miejscu sklepów znanych sieci handlowych z różnorodnym asortymentem. Do tej pory Parki Handlowe „Prima” powstały w Pruszczu Gdańskim, Markach i w Chwaszczynie.

- Ubiegły rok był czasem realizacji obietnic wcześniej składanych inwestorom, którzy powierzyli spółce w ciągu 2,5 roku ponad 40 milionów złotych. Początek naszej pracy w zarządzie przypadł na moment, gdy rozpoczęły się budowy kluczowych inwestycji Kleba Invest. Ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensywne prace, aby budowy zostały terminowo ukończone, a obiekty odpowiednio skomercjalizowane. W drugiej połowie roku sprzedane zostały także nieruchomości w Trzebiatowie i Miastku. Środki z tych transakcji stanowiły zasadnicze źródło finansowania bieżącej działalności – mówi Jakub Makurat, prezes zarządu Kleba Invest.

W 2014 r. Kleba Invest zakończyła prywatne emisje akcji oraz obligacji, a także wykupiła w terminie 4 serie wcześniej wyemitowanych papierów dłużnych. W czerwcu 2014 r. akcje spółki zadebiutowały na NewConnect, a w listopadzie 2014 r. obligacje na rynku Catalyst.

– Gdy rozpoczynaliśmy z Tomaszem Kapłunem misję w Kleba Invest mogliśmy pokazywać inwestorom głownie wizualizacje i grafiki obiektów, obecnie w naszych parkach można już robić zakupy. Od kilku miesięcy trwają tez rozmowy dotyczące sprzedaży inwestorom finansowym kolejnych dwóch naszych parków – w Markach i Chwaszczynie. Po ich otwarciu, w grudniu 2014 r., rozmowy nabrały tempa i jesteśmy w przededniu finalizacji transakcji. Zgłaszają się do nas kolejni zainteresowani, w tym fundusze wyspecjalizowane w rynku nieruchomości handlowych, dotąd działające przede wszystkim w największych aglomeracjach - podsumowuje Jakub Makurat.

W 2014 r. spółka Kleba Invest zrealizowała i skomercjalizowała obiekty handlowe o łącznej powierzchni 10,3 tys. m kw., czyli ponad pięć razy więcej niż w 2013 r. – To dopiero początek naszej ekspansji. W tym roku planujemy trzycyfrowy wzrost w stosunku do powierzchni zrealizowanej w 2014 r. Kończymy obiekt w Miastku i intensywnie pracujemy nad przygotowaniami do realizacji obiektów w Kutnie, Słupsku i Olsztynku – mówi Wiesław Kleba, założyciel i dyrektor zarządzający Kleba Invest.

Zdaniem spółki kluczowe są przede wszystkim starannie wybrane lokalizacje, a także autorskie rozwiązania architektoniczne stosowane przez Kleba Invest, w tym ograniczona część wspólna obiektu oraz bardzo szybkie tempo realizacji inwestycji.

– Otrzymujemy bardzo dużo pozytywnych sygnałów od najemców. Są zadowoleni zarówno z warunków współpracy, jak i z autorskich rozwiązań architektonicznych stosowanych przez Kleba Invest. Doceniają także bardzo szybkie tempo realizacji inwestycji oraz atrakcyjne lokalizacje „Prima Parków” – mówi Tomasz Kapłun, wiceprezes zarządu Kleba Invest.