Data dodania: 11/06/2014

Hilton Worldwide wprowadza nową markę Curio – A Collection by Hilton. Sieć będą tworzyć hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. W języku angielskim słowo „curio” oznacza coś ciekawego, kolekcjonerską perełkę, dlatego każdy hotel Curio będzie inny. Pierwsze hotele, które podpisały listy intencyjne to SLS Las Vegas Hotel & Casino, Sam Houston Hotel w Houston, Hotel Alex Johnson w Rapid City, Hotel Franklin w Chapel Hill i projekt zlokalizowany w centrum Portland, który nie posiada jeszcze oficjalnej nazwy.

- Właściciele naszych hoteli i klienci od dawna sygnalizowali nam zainteresowanie stworzeniem marki, która będzie łączyła naszą najwyższą jakość i serwis oraz unikalną tożsamość. Biorąc ponadto pod uwagę wielkość rynku hoteli niezależnych i duże zainteresowanie podróżujących autentycznymi wrażeniami uznaliśmy, że nadszedł właściwy moment, by wprowadzić tę markę na rynek. Curio to wyjątkowy projekt – jeden z dwóch nowych konceptów, które planujemy wprowadzić w tym roku — skomentował Christopher J. Nassetta, dyrektor generalny i prezes Hilton Worldwide.

- Curio rozszerza naszą ofertę do w sumie 11 wyjątkowych marek i stwarza dodatkowe możliwości na pozyskanie nowych klientów i inwestycji. Marka pozwoli im na wykorzystanie naszej skali, zasięgu i doświadczenia przy równoczesnym zachowaniu niepowtarzalnego charakteru ich obiektów. Każdy z tych hoteli ma własny klimat i jest naprawdę wyjątkowy - dodał Jim Holthouser, wicedyrektor wykonawczy ds. globalnych marek .

SLS Las Vegas jest zlokalizowany na północnym krańcu Las Vegas Strip, w pobliżu dawnego, wpisanego w historię miasta hotelu Sahara Hotel & Resort. Ten butikowy hotel połączony z kasynem otworzy się po trzyletniej przerwie związanej z kosztującą 415 milionów dolarów renowacją kompleksu – odświeżeniem dwóch istniejących wierz i dobudową trzeciej. Hotel powstał w wyniku współpracy firmy Nazarian, znanej postaci świata design, Philippe Starcka i nagradzanego szefa kuchi, José Andrés. Nieruchomość będzie pierwszym hotelem wypoczynkowym Starcka i największą inwestycją hotelarską na dzień dzisiejszy. Dzięki rozbudowie, ten połączony z kasynem obiekt przyjmie w pokojach i apartamentach ponad 1600 gości. Znajdują się w nim sale konferencyjne o łącznej powierzchni ponad 3000 mkw., oraz szereg cenionych lokali gastronomicznych i rozrywkowych. Jego otwarcie nastąpi przed weekendem poprzedzającym amerykańskie Święto Pracy, przypadające w tym roku w poniedziałek 1 września.

Otwarty w 1924 roku, hotel Sam Houston to jeden z narodowych pomników kultury USA, wpisany do amerykańskiego National Register of Historic Places. Zlokalizowany w centrum Houston „Sam” od 90 lat gości podróżujących w tradycyjnym teksańskim stylu. W połowie 2013 roku obiekt poddano gruntownej renowacji, która objęła 100 pokoi, części wspólne i sale konferencyjno-bankietowe o powierzchni ponad 250 mkw.

Kolejny obiekt wchodzący w sieć Curio to Hotel Alex Johnson. Hotel widnieje w Krajowym Rejestrze Miejsc o Znaczeniu Historycznym (National Register of Historic Places) i jest jednym z najbardziej cenionych hoteli w Rapid City. Hotel Alex Johnson ma swoje stałe miejsce również w lokalnej historii, od wizyt sześciu prezydentów Stanów Zjednoczonych, po legendy mówiące o duchach zamieszkujących jego pokoje. Obiekt zostanie poddany renowacji jeszcze przed wstąpieniem do sieci Curio w przyszłym roku.

Zarządzany przez spółkę Wintergreen Hospitality, Hotel Franklin zlokalizowany w centrum Chapel Hill, w sąsiedztwie znanego kampusu University of North Carolina również zostanie włączony do sieci hoteli Curio jeszcze w tym roku.

Na początek 2015 roku planowane jest rozpoczęcie budowy hotelu należącego do Widewaters Group Inc. w centrum miasta Portland w stanie Oregon. Hotel zostanie otwarty pod koniec 2016 roku, ale jego nazwa nie jest jeszcze znana.