Data dodania: 12/01/2011

Hilton Worldwide ogłosił 10 stycznia 2011 r. otwarcie swojego pierwszego hotelu Hilton Garden Inn (HGI) w zabytkowym Krakowie, drugim co do wielkości polskim mieście, które znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kultury.

Nowo zbudowany hotel usytuowany został na brzegu Wisły, niedaleko Rynku Starego Miasta, skąd można podziwiać wspaniały widok na Zamek Królewski na Wawelu. HGI Kraków to trzeci obiekt hotelowy Hilton Worldwide w Polsce obok ekskluzywnego Hilton Warsaw Hotel and Convention Center oraz Hilton Gdańsk, który został otwarty w lipcu 2010 r.

- Z przyjemnością otwieramy nasz pierwszy HGI w Polsce. Nowy hotel dołączy do dynamicznie rozwijającego się portfela naszych obiektów w kraju. Jest on dowodem na to, jak bardzo atrakcyjna dla inwestorów może być odnosząca sukcesy marka należąca do sektora średnich cen. Jesteśmy przekonani, że HGI Kraków także okaże się sukcesem i z radością oczekujemy pierwszych gości - powiedział w wystąpieniu inauguracyjnym Simon Vincent, prezes Hilton Worldwide na Europę.

HGI Kraków oferuje 154 komfortowo urządzonych pokoi rozmieszczonych na sześciu piętrach i wyposażonych w takie charakterystyczne dla marki produkty jak łóżko Garden Sleep SystemTM i ergonomiczny fotel Mirra® zaprojektowany przez Hermana Millera, a także całodobowe centrum biznesowe i bezpłatny szybki dostęp do Internetu Wi-Fi.

Hotel ma nowoczesne lobby, hol oraz bar, a także całodobowy sklep Pavilion Pantry oferujący bogaty wybór posiłków oraz napojów. Nowoczesna restauracja ma w ofercie przygotowywane na życzenie śniadania, obiady i kolacje, a także wieczorną usługę dostarczania posiłków do pokoju. Goście hotelu będą również mogli zbierać i wykorzystywać punkty Hilton HHonors, korzystając z tych samych przywilejów co ponad 26 milionów uczestników tego programu na całym świecie.

Obiekt ma również miejsce o powierzchni 300 metrów kwadratowych służące do organizacji konferencji i różnego rodzaju imprez. Można je podzielić na cztery osobne sale konferencyjne.

Kraków to popularny cel wycieczek przyciągający turystów zabytkowym Starym Miastem, którego początki datuje się na VII wiek naszej ery, a także bogactwem imprez artystycznych i kulturalnych. Zwiedzający mogą podziwiać takie perły architektury jak Bazylika Mariacka, Barbakan, Zamek Królewski na Wawelu czy Rynek. Miasto jest również ważnym centrum finansowym i gospodarczym w Polsce, a także siedzibą wielu międzynarodowych korporacji.

- HGI to odnosząca sukcesy na całym świecie globalna marka, która niedawno świętowała otwarcie swojego pięćsetnego hotelu. Ponieważ ciągle rozwijamy się na rynku międzynarodowym, pragniemy, aby coraz więcej gości przekonało się, co odróżnia naszą markę od konkurencji. Udogodnienia takie jak całodobowy sklep Pavilion Pantry, bezpłatny dostęp do Internetu, stacje drukowania, Garden Sleep System, stylowe wnętrza i doskonała obsługa w przystępnej cenie sprawiają, że HGI jest idealnym wyborem dla biznesu średniego sektora rynku oraz turystów - zapewnia Adrian Kurre, Szef Globalny Hilton Garden Inn.

Hilton Worldwide uznał, że Polska stanowi jeden z kluczowych, dynamicznie rozwijających się europejskich rynków i jest idealnym miejscem dla rozwoju portfela hotelowych marek firmy. Do 2013 r. firma planuje otwarcie 90 hoteli w całej Europie.