Data dodania: 25/07/2009

55 tys. mkw. powierzchni, 110 sklepów, restauracji i punktów usługowych oraz miejsc rozrywki, 780 miejsc parkingowych i fantastyczna lokalizacja – siedem minut od centrum miasta – to znaki markowe otwierającej swe podwoje płockiej Galerii Mazovia. Centrum startuje jutro w samo południe. 

Założeniem spółki Lewandopol, która jest inwestorem obiektu, było stworzenie w Płocku galerii handlowej, dzięki której mieszkańcy miasta nie będą już zmuszeni korzystać z oferty centrów położonych w Warszawie. Mazovia, dzięki obecności wielu znanych marek debiutujących na północnym Mazowszu, miała podjąć konkurencję z turystyką zakupową do stolicy, uprawianą przez wielu płocczan. Inwestycja była realizowana według pewnego klucza. Jak podkreślają przedstawiciele inwestora, nie chodziło o to, żeby zapełnić przestrzeń czymkolwiek, ale wypracować pewien spójny model i koncepcję handlową. – Mazovia to nasz pierwszy tak duży projekt, dlatego traktujemy go prestiżowo – mówi Andrzej Lewandowski ze spółki Lewandopol. - Chcemy być tak pod względem tenant miksu, jak i jakości architektury pierwszą płocką galerią z prawdziwego zdarzenia – dodaje.

Najnowocześniejsza architektura w Płocku

Ośmiometrowy słup wody z fontanny, ściany świetlików w kształcie podświetlanych kostek lodu oraz drewniane podłogi w ogródku restauracyjnym – to tylko część elementów wykończenia i dekoracji Galerii Mazovia. Obiekt został zaprojektowany jako nowoczesny, przyjazna ludziom, ze szczególnym naciskiem na detale. Na reprezentacyjnym placu wejściowym klientów powita fontanna, wykończona marmurem i granitem. O jej wyjątkowości będą stanowić ośmiometrowe podświetlane słupy wody – ich wysokość będzie sięgać aż dwa metry ponad poziom pierwszego piętra. Nad pasażami znajdą się świetliki, dzięki którym w całej Mazovii będzie wiele naturalnego światła dziennego. Ściany świetlików i przestrzenie przy schodach ruchomych będą miały formę kostek lodu z materiału przypominającego szkło. Ściany podświetlane w technologii LED będą zmieniać kolory. 

Okładzinę posadzek wykonano z marmuru i granitu w ośmiu kolorach, elewację z granitu Baltic Balm i Alucobondu, a podłogę w ogródku restauracyjnym z Lapacho, który jest jednym z najtwardszych drewien świata. Materiał ten z powodu dużej gęstości i twardości charakteryzuje się wyjątkową trwałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. W Galerii Mazovia na odwiedzających czekają również dwie panoramiczne windy. Nad głównym wejściem zawisł największy w mieście ekran LED o wymiarach 7 m na 4 m. 

Rekreacja i rozrywka w Mazovii

Prócz oferty sklepowej na klientów Mazovii będzie czekać nowoczesna kręgielnia, klub bilardowy wraz z barem oraz pierwsze w mieście wirtualne centrum rozrywki. Ten kompleks rekreacyjny zajmuje powierzchnię około 1000 mkw. i mieści się na drugim piętrze galerii obok największego w Płocku klubu fitness. - Mazovia będzie najwyższej klasy galerią handlową w Płocku – mówi Lewandowski. – Chcemy być pod względem szerokiej oferty pierwszą płocką galerią z prawdziwego zdarzenia. Dlatego stawiamy także na rozrywkę, a kręgle i bilard są jej bardzo popularną formą w naszym mieście.

Inwestycja o wartości ok. 200 mln zł ma zapewnione pełne finansowanie przez bank Pekao S.A. Galerią zarządza King Sturge – międzynarodowy doradca działający na rynku nieruchomości. Za wynajem powierzchni odpowiedzialna jest firma Cushman & Wakefield, a wsparcie w komercjalizacji zapewnia firma Mallson.

ŹRÓDŁO: Mediadem Communiaction 

 

 

 

 

 

 

 

fot. Galeria Mazovia w Płocku