Data dodania: 10/07/2014

W dniu 9 lipca br. odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego centrum handlowego w Poznaniu. Za inwestycję, której koszt szacowany jest na 300 mln euro odpowiada firma Apsys. Nowe centrum, znane dotąd pod nazwą Łacina, docelowo przyjęło nazwę Posnania i będzie posiadało 100 tys. mkw. powierzchni handlowej. Przyszli najemcy wynajęli lub zarezerwowali już 80 proc. powierzchni centrum.

Apsys Polska rozpoczyna w Poznaniu nową inwestycję - Centrum Posnania. Projekt jest realizowany w ramach rządowego programu „Inwestycje Polskie”. Jest on częścią wdrażanego przez miasto Poznań planu rewitalizacji dzielnicy Rataje. Centrum przyczyni się do rozwoju nowej infrastruktury oraz modernizacji dróg i rozwiązań komunikacyjnych, co zwiększy bezpieczeństwo i wygodę lokalnej społeczności. Łączna wartość inwestycji to blisko 300 mln euro. Finansowanie zapewnia konsorcjum banków, w skład którego wchodzą Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp oraz ING. W pracach związanych z budową obiektu zaangażowanych będzie ok. 3 tys. osób, tyle samo – pośrednio i bezpośrednio – znajdzie pracę po jego otwarciu. Posnania znacząco wpłynie na wzrost atrakcyjności osiedla Rataje, które zyska lepszy dostęp do oferty zakupowej oraz rozrywkowo-rekreacyjnej, nowe restauracje i kawiarnie oraz szerokie spektrum usług skupionych w jednym nowoczesnym obiekcie.

Wmurowanie kamienia węgielnego na budowie Centrum Posnania, fot. Apsys Polska

Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez RTKL, światowej klasy architektów znanych z realizacji takich projektów jak Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Posnania wyróżniać się będzie m.in. przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami (Forum, Rotunda, Boulevard) oraz dotąd niespotykanymi w Polsce witrynami sklepowymi o podwójnej wysokości sięgającej 8 metrów. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże. Tworzy to szczególnie korzystny klimat dla nowatorskich konceptów gastronomicznych. Posnania będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie – przy użyciu energooszczędnych materiałów, systemów zarządzania odpadami oraz redukcji emisji zanieczyszczeń, co pozwoli spełnić normy certyfikatu BREEAM z oceną „bardzo dobry”. Planowana zieleń dookoła i liczne ścieżki oraz udogodnienia dla rowerzystów tworzą z Posnanii miejsce przyjazne i integrujące.

Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez architektów z pracowni RTKL, wiz. Apsys Polska

Kompleks, którego otwarcie jest zaplanowane na drugą połowę 2016 r., oferuje 100 tys. mkw. powierzchni najmu i będzie największym centrum handlowym w woj. wielkopolskim oraz trzecim pod tym względem w całej Polsce.

- Wierzę, że Posnania będzie dla Poznania tym, czym Manufaktura dla Łodzi – znakiem rozpoznawczym miasta i miejscem, które wzbogaci życie gospodarcze, społeczne i kulturalne całej Wielkopolski. Wielofunkcyjność Centrum oraz płynna integracja wszystkich kanałów komunikacji z klientem ustanawia nową jakość w branży centrów handlowych – zapewnia Fabrice Bansay, prezes Apsys Polska.

Ze względu na wielkość i zróżnicowanie oferty – około 300 najemców – klienci będą mogli zaspokoić swoje indywidualne oczekiwania, gusta i smaki. Pod jednym dachem znajdzie się 40 wielko i średnio powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji oraz kawiarni. Na gości będzie czekało 3 300 miejsc parkingowych. Komercjalizacja obiektu przekroczyła już 80 proc. Odwiedzający będą mogli zrobić zakupy m.in. w Carrefour czy Lerroy Merlin, „zrelaksować się” w Multikinie lub „zadbać o kondycję” w Pure Jatomi Fitness Platinium. Przyjemność obcowania z modą i możliwość śledzenia trendów zapewnią dziesiątki butików. W Centrum będą obecne wszystkie marki takich grup, jak hiszpański Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Stradivarius i Oysho) czy polska grupa LPP (Reserved, Mohito, Cropp Town, House, Sinsay), ale też m.in. Van Graaf, H&M, C&A czy Mango.