Data dodania: 18/01/2017

Prace budowlane na ponad 20 kilometrowym odcinku drogi S7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim osiągnęły pierwszy kamień milowy. Wykonawcą inwestycji jest Metrostav. Trasa ma być w całości udostępniona dla ruchu w październiku 2018 roku.

Budowana trasa ekspresowa S7 przebiega w głównej mierze w istniejącym śladzie drogi krajowej DK7, co nie pozwala na prowadzenie robót równolegle na całej szerokości drogi. Dopiero przeniesienie ruchu z DK7 na docelowe drogi lokalne P1 oraz P24 umożliwiło rozpoczęcie wzmocnienia podłoża gruntowego pod właściwy przebieg S7 i wykonywanie przęseł obiektów mostowych na podporach. Prace drogowe w 2016 roku skupiały się głównie na wykonaniu docelowych dróg lokalnych oraz wzmacnianiu podłoża gruntowego i nasypów trasy głównej S7.

W połowie listopada 2016 roku, ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P24 (przed miejscowością Stare Babki jadąc w kierunku Nowego Dworu Gdańskiego). Kolejne tymczasowe organizacje ruchu wdrożono w grudniu 2016 roku oraz styczniu 2017 roku. Ruch z drogi krajowej DK7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P1 na odcinku od miejscowości Cedry Małe Kolonia do miejscowości Kiezmark.

Najbliższe planowane organizacje ruchu przewidują przeniesienie ruchu z DK7 na następny odcinek drogi lokalnej P24 (do objazdu Kanału Linawa), na drogę lokalną P10 (przed Nowym Dworem Gdańskim) oraz pozostałe dwa, kilometrowe odcinki P1 - przed Koszwałami i za miejscowością Cedry Małe, na wysokości Kanału Śledziowego.

Przebudowa S-7 zakłada realziację dwujezdniowej drogi ekspresowej wysokiej klasy. Na budowę trasy pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim zużyte zostanie ok. 5,5 miliona ton piasku i 500 tysięcy msześć. mieszanki betonowej. Do tej pory wykonawca – firma Metrostav – skupiał się na wzmocnieniu gruntu za pomocą technologii palowania – wykonano już ok. 63 proc. przewidywanych prac w tym zakresie. Na koniec grudnia 2016 roku stanowi to prawie 1,5 mln mb pali przemieszczeniowych (tj. 105 000 szt.) i 75 000 sztuk oczepów na palach na całym odcinku. Przeniesienie ruchu z krajowej „siódemki” na drogi lokalne ułatwi dalszy postęp w budowie w rejonie wsi Stare Babki i miejscowości Cedry Małe.