Data dodania: 18/09/2015

Na budowie obwodnicy Inowrocławia pracuje codziennie ponad 200 pracowników oraz 120 maszyn budowlanych. Zakończono już wszystkie prace przygotowawcze związane z wycinką drzew, rozbiórkami budynków i ogrodzeń kolidujących z budowaną.  Zakończenie robót planowane jest na początku drugiej połowy 2017 roku.

Prace jako generalny wykonawca prowadzi konsorcjum firm Mirbud i Erbedim, a także jako podwykonawca Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Obecnie prowadzone są roboty zasadnicze związane z usuwaniem kolizji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, energetycznych i telekomunikacyjnych. Trwają także prace ziemne oraz pierwsze prace na obiektach inżynierskich w ciągu budowanej obwodnicy.

Przeszło 18-kilometrowy odcinek obwodnicy został podzielony przez wykonawcę na dwie sekcje (tj. od km 4+880 do km 13+492,88 i od km 13+492,88 do km 22+968,21) przy czym na obu sekcjach Roboty prowadzone są równolegle.

Budowa Obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25, etap I od DK15 do DK25 obejmuje budowę odcinka obwodnicy, budowę węzłów drogowych: Latkowo, Jacewo i Tupadły, przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą, budowę dróg dojazdowych (obsługujące tereny przyległe do obwodnicy), budowę ciągów pieszych i rowerowych, budowę obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą w tym wiaduktów i mostów, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń solankowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych.

- Prace obecnie prowadzone na budowie przebiegają zgodnie z harmonogramem. Codziennie na budowie pracuje ponad 200 osób i ponad 120 maszyn budowlanych. Obecnie rozpoczęliśmy m.in. pierwsze prace z budową niektórych wiaduktów m.in., przy węźle Jacewo przeprowadziliśmy tzw. palowanie terenu, aby wzmocnić grunt przed budową samego wiaduktu - mówi Michał Niemyt, członek zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia.

Wszystkie prace prowadzone są przez wykonawcę pod stałym nadzorem przyrodniczo-środowiskowym, archeologicznym i saperskim. Budowana obwodnica przebiega przez tereny na których można napotkać budowle lub inne pozostałości lub obiekty interesujące pod względem geologicznym czy archeologicznym. Na placu budowy napotkano już skupiska obiektów archeologicznych związanych z osadnictwem kultury łużyckiej, groby i cmentarzyska szkieletowe z okresu rzymskiego, osadnictwo kultury amfor kulistych i inne.