Data dodania: 23/10/2015

Powstający w ramach współpracy PKP oraz HB Reavis dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia jest na etapie prac wykończeniowych. Cała inwestycja zakończy się w grudniu br. Wszystkie powierzchnie komercyjne na terenie obiektu zostały wynajęte.

Inwestycja obejmie budowę nowego, dodatkowego gmachu dworca o powierzchni ok. 1 300 mkw. Istniejący budynek dworcowy zlokalizowany od strony ulicy Tunelowej pozostał niezmieniony. Nowy gmach powstał przy Al. Jerozolimskich 142. Autorem koncepcji architektonicznej nowego dworca jest pracownia FS&P ARCUS. Realizacja projektu rozpoczęła się w grudniu 2014 r. i zakończy się w grudniu 2015.

Dworzec Warszawa Zachodnia zostanie udostępniony podróżnym w grudniu br., fot. Kompas Inwestycji.

- Obiekt został tak zaprojektowany, aby można go było łatwo połączyć z przystankiem tramwajowym, który ma się pojawić w przyszłości. Obecnie trwają odbiory strażackie, w tym tygodniu spodziewamy się również odbiorów sanepidu. Do końca listopada złożymy wniosek o pozwolenie na użytkowanie obiektu. Dworzec zostanie udostępniony pasażerom w grudniu, przed świętami Bożego Narodzenia – informuje Jarosław Bator, członek zarządu PKP. Jak zaznacza, wszystkie powierzchnie komercyjne na terenie obiektu zostały wynajęte. Wśród najemców jest księgarnia Matras, kiosk Relay i McDonald’s.

Na terenie obiektu przygotowano poczekalnię z kilkudziesięcioma krzesełkami, przy dworcu pojawi się 130 ogólnodostępnych, płatnych miejsc parkingowych. Ważnym elementem inwestycji jest również rewitalizacja otoczenia, w tym przedłużenie istniejącej ścieżki rowerowej (tak, aby połączyła nowy gmach dworca kolejowego Warszawa Zachodnia z centrum Warszawy) oraz przebudowa skrzyżowania Al. Jerozolimskich i ul. Ppłk. M. Sokołowskiego Grzymały.

Jak podaje wykonawca inwestycji – HB Reavis, w największym natężeniu prac na budowie pracowało ponad 100 osób. Najbardziej wymagającym elementem inwestycji był 15-metrowy dach, który składa się z ponad tysiąca szklanych formatek, a jego konstrukcja to ponad 50 ton stali. Jej instalacja trwała miesiąc. Do szkolenia wykorzystano szkło o wysokiej izolacyjności cieplnej.