Data dodania: 11/09/2013

Trwają ostatnie prace budowlane na terenie Bramy Pomorza w Pawłówku, w okolicy Chojnic. Budowa obiektu zakończy się w październiku. Inwestor, spółka Rank Progress, planuje otwarcie centrum handlowego na koniec października br. Wartość inwestycji jest szacowana na ok. 58 mln zł.

Brama Pomorza, inwestycja Rank Progress

Generalny wykonawca, firma Mirbud prowadzi obecnie ostatnie prace na zewnątrz obiektu oraz w jego częściach wspólnych, a pierwsi najemcy adaptują swoje lokale do prowadzenia działalności handlowo-usługowej. Na fasadzie budynku pojawił się już system monitoringu oraz miejsce na szyldy największych najemców.

Dobiegają końca również prace związane z infrastrukturą drogową wokół Bramy Pomorza. Na zewnętrznych parkingach zakończono już układanie kostki brukowej, a na drogach wewnętrznych położono nawierzchnię asfaltową. Nadal prowadzone są roboty przy drodze wojewódzkiej i powiatowej, których zakończenie planowane jest na koniec września. Powstaje tam dwupasmowe rondo, które będzie umożliwiało kierowcom bezkolizyjny wjazd do centrum handlowego.

We wnętrzu Bramy Pomorza trwają prace wykończeniowe – zarówno na częściach wspólnych obiektu, jak i w poszczególnych lokalach, które zostały przekazane już najemcom. Na pasażu głównym obiektu oraz m.in.: w strefie food court, montowana jest instalacja wewnętrzna wraz z podwieszanym sufitem oraz oświetlenie, a także pierwsze bramy wejściowe do lokali i poszczególnych stref centrum. Na powierzchniach handlowych najemcy prowadzą już prace adaptacyjne - w markecie budowlanym OBI zaczęło się, m.in.: ustawianie regałów oraz pojawił się już pierwszy asortyment.

– Budowa Bramy Pomorza przebiega zgodnie z planem. Zakończono już najważniejsze prace na zewnątrz obiektu i obecnie skupiamy się na pracach wykończeniowych, a szczególności na pasażu handlowym – mówi Łukasz Gruszczyński, dyrektor marketingu Rank Progress. – Większość najemców rozpoczęła także adaptację swoich lokali. Wkrótce będziemy informować o szczegółach wielkiego otwarcia centrum – dodaje.

Centrum handlowe w Pawłówku będzie miało 50 lokali. Wśród nich znajdą się butki sieci LPP (Mohito, Cropptown, House, Sinsay, Reserved), Martes Sport, H&M, MarcPol, Media Expert, Kolporter, Centrum Chińskie, Play, Levis, Nike, CCC oraz kawiarnia Choice i restauracja Broaster. Całkowita powierzchnia obiektu zajmie około 34 000 mkw. W pierwszym etapie budowy inwestycji przewidziana jest realizacja marketu budowlanego typu Dom i Ogród oraz galerii handlowej z hipermarketem spożywczym, restauracjami i sieciowymi butikami. Drugi etap zakłada budowę parku handlowego. Otwarcie galerii planowane jest na koniec października 2013 roku.