Data dodania: 31/07/2012

Bricoman to marka GROUPE ADEO, wywodzącej się od firmy budowlanej założonej we Francji w okresie powojennym przez małżeństwo Adolfa Leroy i Róży Merlin. W latach 80-tych firma zaczęła przejmować inne podmioty o podobnym profilu z różnych krajów, co przyczyniło się do jej znaczącego rozwoju. Firma szybko przeobraziła się w grupę, ale funkcjonującą dalej pod szyldem Leroy Meriln.

Kilka lat temu zarząd zadecydował o zmianie nazwy grupy, aby nie ograniczać coraz bardziej rozległej siatki firm tylko do jednej marki. Jak podkreśla Arnaud Boule dyrektor generalny firmy Bricoman nazwa ADEO trafnie odzwierciedla dynamikę firmy - Adeo z łaciny oznacza „idę naprzód”. 

W latach 90-tych ADEO przejęła małą belgijską sieć Bricoman, która chwilę później zaistniała we Francji, Hiszpanii, we Włoszech i w Polsce. Brico po francusku oznacza majsterkowanie i to właśnie oddaje charakter marki, która koncentruje się na obsłudze profesjonalistów. Sieć Bricoman kreuje wizerunek mini składów budowlanych, stwarzając tym samym idealne warunki fachowcom do szybkich i konkretnych zakupów.

Szybka obsługa, niższe ceny, miejsce przyjazne fachowcom, którzy wiedzą, czego potrzebują – to podstawowae elementy strategii, które odróżniają sieć od marki Leroy Merlin. Klient końcowy potrzebuje zazwyczaj miłej atmosfery, fachowego doradztwa i ciekawych pomysłów na wyposażenie wnętrz.  fachowego doradztwo. TO wymaga jednak większego nakładu kosztów.  Wyeliminowanie ich pozwoliło obniżyć koszty materiałów nawet o 20%. W składzie Bricoman fachowiec może poczuć się jak u siebie, poruszając się pomiędzy regałami w roboczych kombinezonach szybko dobiera niezbędne materiały do realizacji.

Bricoman nie tylko dla budownictwa jednorodzinnego

Bricoman nie udziela rabatów, ale przekonuje, że jest najtańszym sklepem z materiałami i jest w stanie pokryć różnicę w cenie przy wskazaniu tego samego produktu tańszego u konkurencji. Bricoman nastawia się na obsługę nie tylko majstrów realizujących małe jednorodzinne domy ale też większych firm budowlanych realizujących małe osiedla wielorodzinne.

Bricomann z dostawą na małe budowy w całej Polsce

Obecnie firma zaczęła koncentrować się na obsłudze sektora mniejszych deweloperów i wykonawców, powołując do ich obsługi osobny dział. Dzięki temu materiały można zamawiać on-line lub telefonicznie z dostawą na budowę, której można spodziewać się nawet tego samego dnia. “Mały wykonawca” znajdzie tu wszystkie niezbędne materiały do realizacji niemal każdego stanu inwestycji oprócz betonu.

To co dobre i tańsze nie boi się spowolnienia - Ekspansja marki Bricoman w Polsce

Firmy Bricoman nie przeraża zapowiadane spowolnienie w branży. Wręcz przeciwnie –  napędza to do dalszego działania. Bricoman zna bowiem swoją mocną stronę, czyli niską cenę i dostępny, dobry produkt. Jest to szczególnie ważne przy okrojonych słabszą kondycją rynku budżetach.  Najlepiej świadczy o tym o tym fakt, że od kiedy obserwujemy na rynku spowolnienie, obroty marki rosną. W 2009 roku obroty zwiększyły się o 10%, w 2010 – o 15%, w zeszłym roku – o 25%, a w tym roku o 20%. . Obecnie sieć Bricoman ma swoje sklepy w Warszawie, Poznaniu i Białej Podlaskiej. W tym roku otwarty zostanie sklep w Łodzi, w przyszłym roku grupa zamierza otworzyć dwa sklepy w dużych miastach, a w kolejnych latach po 3 sklepy rocznie. Bricoman koncentruje się głównie na dużych miastach, ale nie zamierza omijać mniejszych lokalizacji. Standardowe wymiary hal to 4 tys. metrów powierzchni użytkowej oraz 2 tys. metrów terenu. 

Dyrektor generalny Bricoman w Polsce pomimo, że nie zdradza miejsc lokalizacji inwestycji do momentu uzyskania pozwolenia na budowę, zapewnia, że firma jest otwarta na współpracę z wykonawcami, podwykonawcami i dostawcami.