Data dodania: 01/04/2016

W tym roku deweloperska spółka zadebiutuje ze swoimi projektami mieszkaniowymi w dwóch nowych miastach: Poznaniu i Gdańsku. Atal przygotowuje aż 30 nowych inwestycji i szuka gruntów pod kolejne. Na zakup ziemi może wydać w tym roku w sumie nawet 160 mln zł.

Od początku roku firma wprowadziła do sprzedaży 6 nowych inwestycji: jeden projekt w Warszawie (Nowy Targówek II), dwa we Wrocławiu (Nowe Żerniki, Atal Towers IIb) oraz trzy w Krakowie (Wielicka Garden, Bagry Park III, Bajeczna Apartamenty). Od początku roku oferta została poszerzona o 794 lokale o łącznym PUM wynoszącym blisko 43 tys. mkw.  

W całym 2016 r. planowane jest uruchomienie łącznie 23 projektów. Obecnie w realizacji jest 35 inwestycji obejmujących 4898 mieszkań. W przygotowaniu jest 30 – na ponad 350 tys. mkw. PUM, tj. ok. 6400 lokali. Do końca 2016 r. spółka planuje wprowadzić do sprzedaży jeszcze 17 projektów o łącznym PUM wynoszącym ponad 144 tys. mkw. Z tego dwa ruszą we Wrocławiu, 6 w Krakowie, 3 w Warszawie, dwa w Łodzi, i jeden w Katowicach. W tym roku Atal zadebiutuje na dwóch nowych dla siebie rynkach: poznańskim i gdańskim. W stolicy Wielkopolski w II kwartale br. rozpocznie inwestycję przy ul. Wołkowyskiej. Z kolei w Gdańsku – w III i IV kwartale br. ruszą dwa projekty, każdy na ok. 150 mieszkań: przy ul. Hallera i Dł. Grobla. Jeden z nich będzie realizowany w formule aparthotelu.

- Tym samym będziemy obecni na wszystkich najważniejszych i najbardziej perspektywicznych rynkach w Polsce. Będzie to dywersyfikacja geograficzna z różnym podziałem ilości budowanych mieszkań. W naszej ofercie zwiększamy udział Warszawy, Łódź i Katowice traktujemy jako rynki uzupełniające.  Ostatni z tych rynków wydaje się już nasycony – mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal.

W 2015 r. Atal uzyskał 226,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i 47,4 mln zł zysku netto. W minionym roku spółka wydała właścicielom 628 mieszkań.  W pierwszym kwartale br. deweloper sprzedał 509 mieszkań, czyli o 62% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (315). Zgodnie z długoterminową strategią w tym roku firma zakładała sprzedaż na poziomie 1600-1800 lokali, czyli na zbliżonym pułapie do uzyskanej w minionym roku (1690). Po rekordowym pierwszym kwartale planowane jest przekroczenie tej liczby i uzyskanie wyniku powyżej 1800 lokali. W latach 2018-2020 zakładane jest zwiększenie sprzedaży do 2-2,5 tys. mieszkań rocznie.

- Z powodzeniem realizujemy strategię systematycznego wzrostu sprzedaży. Jest to możliwe dzięki coraz większym inwestycjom w grunty. W minionym roku na ten cel przeznaczyliśmy 161,7 mln zł, czyli najwięcej w historii. Pozwala nam to cały czas poszerzać, a tym samym uatrakcyjniać ofertę  – podkreśla prezes Atal. Jak dodaje, w tym roku spółka kupiła już grunty za 60 mln zł. Na zakup kolejnych może wydać jeszcze 100 mln zł. Pod uwagę brany jest m.in. rynek poznański.