Data dodania: 04/01/2019

Atal zakontraktował w 2018 roku 2420 lokali. Deweloper sprzedał najwięcej mieszkań we Wrocławiu, Łodzi i Warszawie. Plany na 2019 rok zakładają sprzedaż na podobnym poziomie.

Najlepszym miesiącem dla spółki Atal był marzec 2018 roku – wtedy znaleziono nabywców na 282 mieszkania. Sprzedaż wypadła najgorzej we wrześniu (151 lokali), natomiast w grudniu uzyskała dobry poziom 273 kontraktacji, porównywalny z początkiem roku. Od stycznia do marca sprzedano łącznie nieco ponad 700 mieszkań. Najwięcej lokali – aż 510 - sprzedano we Wrocławiu. W Łodzi 484, natomiast w Warszawie 450. Spośród siedmiu rynków, na których działa spółka, najgorzej wypadł Poznań (175 sprzedanych mieszkań), 209 lokali zakontraktowano w Trójmieście, 241 w Katowicach.

- W grudniu 2018 roku widać wyraźny wzrost kontraktacji, który jest efektem poszerzenia oferty w ostatnich miesiącach ubiegłego roku. Uruchomiliśmy wówczas sprzedaż wielu nowych inwestycji w całej Polsce. Przeciągające się procedury w urzędach wyraźnie wpłynęły na rozpoczęcie nowych budów. Liczymy, że w bieżącym roku rynek pod względem administracyjnym będzie bardziej przewidywalny. Dalszej stabilizacji powinny ulec również koszty materiałów budowlanych, jak i wykonawstwa – mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal. Zarząd spółki zakłada, że w 2019 roku sprzedaż pozostanie na poziomie 2400 lokali.

Od stycznia do września 2018 roku Atal odnotował 878,5 mln zł skonsolidowanych przychodów (wzrost o 36% r/r), 166,7 mln zł zysku netto (wzrost o 26%). Marża brutto ze sprzedaży od stycznia do września 2018 wyniosła 27%, natomiast w trzecim kwartale 2018 24%. Marża netto w I-III kw. 2018 to 20%, a w trzecim kwartale 17%. Po trzech kwartałach 2018 roku spółka przekazała 2305 lokali mieszkalnych i usługowych, czyli o ponad 36% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Najwięcej lokali zostało wydanych w Warszawie (618), Krakowie (607), Wrocławiu (467) oraz Łodzi (281), Poznaniu (123), Trójmieście (123) oraz Katowicach (86).

W trakcie trzech kwartałów 2018 roku spółka wprowadziła do sprzedaży w sumie 17 projektów z ponad 2812 lokalami – w Łodzi Pomorska Park III oraz Apartamenty Drewnowska 43 II, w Trójmieście Przystań Letnica I i Modern Tower w Gdyni, we Wrocławiu I etap Krakowskiej 37 oraz kolejne etapy (III-IV) Nowego Miasta Różanka, w Krakowie ATAL Kliny Zacisze I, II A i B oraz czwarty etap ATAL Residence Zabłocie czy Bagry Park Lokale Inwestycyjne, w Katowicach I i II etap osiedla Nowy Brynów, w Poznaniu natomiast I i II etap Milczańska Apartamenty oraz Rezydencja Chwaliszewo, w Warszawie zaś III etap Osiedla Warszawa.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku Atal kupił 14 gruntów w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Warszawie i na Śląsku za łączną kwotę ok. 135 mln zł. Zsumowany PUM tych gruntów to ok. 166 tys. mkw. W całym zeszłym roku spółka przeznaczyła na zakup nowych gruntów ponad 232,3 mln zł.