Data dodania: 25/02/2021

Tarcza TBM Anna przebiła się do szybu stacji Trocka, tym samym zakończył się przełomowy i najtrudniejszy etap budowy wschodniego odcinka II linii warszawskiego metra. Wkrótce rozpoczną się prace wykończeniowe i montażowe, m.in. przy układaniu torowiska. 


TBM Anna wyruszyła ze stacji Zacisze w stronę komory szybu demontażowego przy stacji Trocka 22 stycznia. To był jej najkrótszy, bo nieco ponad 650 metrowy, odcinek tunelowy, łącznie wydrążyła 2878 metrów. Był to ostatni z czterech tuneli budowanych na obu odcinkach w etapie 3+2 II linii metra.   Drążenie tuneli to przełomowy i najtrudniejszy etap podczas budowy metra. Jego zakończenie pozwala skupić się na pracach wykończeniowych i montażowych, takich jak układanie torowiska czy murowanie peronów stacji. Na wydrążonych wcześniej tunelach odcinka wschodniego wykonawca prowadzi prace przy budowie torowiska. Wylewane są dolne i boczne bankiety - czyli betonowe konstrukcje do których mocowane będą kolejne elementy torowiska.

Na stacji Bródno docelowo znajdzie się tu 11 torów odstawczych a podziemna konstrukcja stacji ma prawie 700 metrów długości, będzie to największa podziemna konstrukcja na II linii. Widać już większość podziemnej konstrukcji stacji, trwają prace przy budowie peronu pasażerskiego i peronów technicznych w torach odstawczych.

Na najbardziej zaawansowanej stacji Kondratowicza trwają intensywne prace instalacyjne. W tym miejscu gotowa jest już konstrukcja schodów peronowych i niemal gotowe pomieszczenie podstacji energetycznej. Wiele części stacji jest już wydzielona specjalnymi parawanami, aby utrzymać nieco wyższą temperaturę. To ważne np. przy wylewaniu podłóg. Na najmniejszej stacji Zacisze ruszyły prace malarskie i wykończeniowe. Trwa tez instalacja systemu wentylacji.

Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowobudowanych odcinków II linii metra w drugiej połowie 2022 r. Wtedy też do dyspozycji pasażerów będzie łącznie 17 stacji, w tym 5 nowych: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo.