Data dodania: 04/03/2009
W grudniu z A1 korzystało średnio ok. 20 tys. pojazdów na dobę, w styczniu - ponad 16 tys. Trzeba jednak pamiętać, że gdy wprowadzano opłaty na pierwszym odcinku A1 Rusocin-Swarożyn (w lutym 2008), wpływ na znaczny spadek liczby kierowców miała też wysokość stawek za jazdę A1 - aż 27 gr. za przejechany kilometr. Kiedy w maju minister infrastruktury obniżył cenę do 14 gr. (obecnie taka stawka obowiązuje na całym odcinku Rusocin-Nowe Marzy), ruch zaczął systematycznie rosnąć. Kierowcy nie mogą się już doczekać, kiedy będą mogli dojechać A1 do Torunia. - Zasadnicze prace przy budowie kolejnego odcinka powinny ruszyć na przełomie marca i kwietnia - informuje Łydkowska. Już w sierpniu 2008 r. rozpoczęły się prace przygotowawcze: budowa dróg serwisowych, przygotowanie placów pod wytwórnie asfaltu, budowa zaplecza produkcyjnego, przeprowadzenie badań geotechnicznych i prac geodezyjnych. 62-kilometrowy odcinek z Nowych Marz do Torunia ma kosztować 3 mld 145 mln zł, a większość tych środków będzie pochodzić z kredytów. - Obecnie trwają ostatnie procedury formalno-administracyjne związane z uzyskaniem pierwszej transzy kredytu - mówi Aleksander Kozłowski, członek rady nadzorczej GTC.