Data dodania: 15/01/2016

Rozpoczął się kolejny etap przetargu na budowę odcinka tunelowego pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą w ciągu drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój. Jak podaje GDDKiA, swoje oferty złożyło 6 wykonawców, połowa firm jest z Włoch.

W ramach inwestycji powstanie odcinek tunelowy drogi klasy S o długości ok. 3 km, z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km. Prace będą prowadzone w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego. Ponadto do wykonania są m.in. : wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.

Na pierwszym etapie przetargu ograniczonego z wnioskami wystąpiło 20 chętnych, głównie konsorcja dwóch i więcej firm. W większości były to przedsiębiorstwa z Włoch i Hiszpanii. - Po zbadaniu wniosków zaproszenie do drugiego etapu zostało wysłane do 10 wykonawców, ale oferty złożyło tylko 6 z nich. Połowę wykonawców, którzy złożyli oferty stanowią firmy z Włoch – informuje GDDKiA.

Jak podaje GDDKiA, najniższą cenę - 968,87 mln zł brutto - zaproponowała włoska firma Astaldi, a najwyższą – opiewająca na kwotę ponad 1 mld 710 tys. zł - Metrostav z Czech. Teraz rozpocznie się badanie złożonych ofert, by wyłonić wykonawcę.