Data dodania: 17/09/2014

Po sześciu miesiącach, zgodnie z planem, zakończyła się przebudowa warszawskiej galerii handlowej Arkadia. Prace polegały przede wszystkim na powiększeniu i architektonicznej zmianie strefy restauracyjnej, która zyskała bardziej wypoczynkowy charakter.

Food court w warszawskiej Arkadii powiększył się o 300 miejsc siedzących, fot. Unibail-Rodamco

Projekt koncepcyjny strefy restauracyjnej wykonała pracowania Saguez & Partners, natomiast projekt wykonawczy i architektoniczny powstał w pracowni SUD Architekci. Cała główna część pierwszego poziomu Arkadii (nad Theatrum) powiększyła się i przeistoczyła w komfortową strefę zieleni, naturalnie wyglądającej roślinności, dającej relaks i wytchnienie. W aranżacji przestrzeni dominują naturalne barwy, podkreślające wrażenie spokoju i poczucie zaciszności. Wykorzystano dużo naturalnego światła. Ponadto w przestrzeni wewnętrznej obiektu pojawiło się nawiązanie do fontanny znajdującej się na zewnątrz. W aranżacji pojawiły się nowoczesne detale - krzesła, wykończenia stołów, drewniane leżaki. Przestrzeń została otwarta dla rodzin z dziećmi, przygotowano dla nich specjalne strefy, które zostały wyposażone m.in. w kuchenki mikrofalowe.

Liczba miejsc siedzących w strefie restauracyjnej powiększyła się z 500 do ponad 800. Remont strefy restauracyjnej nie wiązał się ze zmianą najemców. Jak podkreśla właściciel i zarządca Arkadii - firma Unibail-Rodamco - podczas ponad sześciu miesięcy trwania remontu dostępność oferty i płynność otwarć została zachowana.

Strefa restauracyjna w Arkadii została bardziej przystosowana dla rodzin z dziećmi, fot. Unibail-Rodamco

Prace, prowadzone przez generalnego wykonawcę - RD bud - przebiegały głównie w nocy, stopniowo, poszczególnymi strefami. W efekcie przebudowy powiększyli się łącznie o ponad 200 mkw. i odświeżyli swoje koncepty wszyscy najemcy, operujący bezpośrednio pod strefą restauracyjną: Sephora, L’Occitane, Quiksilver, Apart, Swarovski, Kiehl’s oraz kawiarnie Costa Coffee i Grycan.

Istotą projektu było zaoferowanie klientom komfortowego miejsca wypoczynku i spotkań towarzyskich podczas korzystania z oferty gastronomicznej, a dzieciom – rozrywki i edukacji na najwyższym poziomie, zgodnie z pozycjonowaniem Arkadii jako centrum rodzinnego.

Najbliższe plany inwestycyjne właściciela Arkadii to całkowity remont wszystkich toalet i wymiana oznakowania na parkingach.