Data dodania: 14/10/2014

GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu dk 16. Złożyło ją konsorcjum firm: Salini Polska z Warszawy, Salini Impregilo z Mediolanu i Todini Construzioni Generali z Rzymu. Wartość oferty to 995,9 mln zł. Konsorcjum chce zrealizować inwestycję w 20 miesięcy.

- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, oprócz ceny, punktowany był termin wykonania prac oraz długość gwarancji. Uczestnicy przetargu proponowali różne terminy zakończenia budowy od 20 do 23 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, wszyscy natomiast zaoferowali najdłuższe możliwe gwarancje – 10-letnie – podaje GDDKiA i dodaje, że podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac będzie możliwe po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z dk 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z dk 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.