Data dodania: 01/08/2014

Otwarto oferty, które wpłynęły w przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) do połączenia z istniejącą DK19 w Konopnicy. Jak podaje GDDKiA, wszyscy oferenci zadeklarowali wykonanie inwestycji w czasie 19 miesięcy i wydłużenie gwarancji do 10 lat, najniższa oferta wyniosła ok. 423,9 mln zł a najwyższa ok. 510,3 mln zł.

Swoje oferty złożyły konsorcja: Mota-Engil Central Europe i Mota-Engil Engenharia e Construcao, Vianini Liavori i Toto S.p.A. Construzioni Generali, Strabag i Heilit+Woerner, Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor i spółki Trakt, Aldesa Construcciones Polska i Aldesa, oraz firma Budimex, która wyceniła realizację na 423,9 mln zł.

Kolejnym etapem postępowania przetargowego będzie weryfikacja złożonych ofert, wybór najkorzystniejszej oraz kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. GDDKiA planuje podpisanie umowy w IV kwartale br.

W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi ekspresowej S19 o długości 9,8 km pozwalający od strony zachodniej ominąć Lublin. Trasa rozpocznie się od zbudowanego już na przecięciu S12, S17 i S19 węzła Lublin Sławinek i zakończy na połączeniu w istniejącą DK19 w Konopnicy. Powstaną dwa węzły: Lublin Szerokie (nazwa robocza Płouszowice, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 830) oraz Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica, na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 747).