Data dodania: 20/09/2016

Tower Investments zapowiada rozwój parków handlowych pod marką Shopin i budowę nowego obiektu handlowego w Jaśle. W IV kwartale zamierza przeprowadzić emisję obligacji na łączną kwotę ok. 15 mln zł. Spółka opublikowała prognozę na 2016 i 2017 rok.

W tym roku spółka zamierza wypracować 7 mln zł zysku netto, czyli o ponad 20 proc. więcej niż w 2015 r. W przyszłym roku zakłada wzrost zysku do 12,8 mln zł (ponad 80% rok do roku). – Chcieliśmy oficjalnie zapewnić inwestorów, którzy wzięli udział w prywatnej emisji akcji, że nasze plany są aktualne, a jednocześnie pokazać potencjalnym nowym inwestorom, jaki jest potencjał i skala naszego biznesu. Efekty bieżącej działalności będzie widać w 2017 r., ale już rok bieżący będzie rekordowy – zapowiada Bartosz Kazimierczuk, prezes Tower Investments.

Pozyskane środki w prywatnej ofercie akcji pozwoliły skokowo zwiększyć skalę działalności spółki. Z niewielkiej firmy realizującej 2-3 projekty w roku Tower Investments stał się istotnym graczem na rynku deweloperskim obiektów handlowo-usługowych. – Wzrost biznesu jest na tyle dynamiczny, że realizacja kolejnych umów, które spodziewamy się podpisać jeszcze w tym roku będzie wymagała dodatkowych środków. Zamierzamy je pozyskać w drodze emisji obligacji, o czym informowaliśmy w dokumencie informacyjnym. Kapitał ten przeznaczymy na projekty, na które zawarliśmy już przedwstępne umowy – m.in. na City Shopin przy ul. Szwedzkiej w Warszawie – zapowiada prezes. Łączna wartość oferty nie przekroczy 15 mln zł.

W najbliższych dniach spółka zaprezentuje kilka nowych projektów, m.in. centrum handlowe w Jaśle. Obiekt o powierzchni 12 tys. mkw zlokalizowany będzie przy drodze krajowej nr 28, na terenie dworca PKS. W galerii znajdzie się między innymi supermarket spożywczy, elektro market, sklep  z wyposażeniem wnętrz oraz strefa gastronomiczna. Galeria zagwarantuje bezpłatny parking na ponad 200 samochodów. Otwarcie inwestycji planowane jest na przełomie 2018/19 roku.

Ponadto deweloper zaprezentuje projekty nowych parków handlowych Shopin w Mrągowie, Tychach, Łodzi, Pleszewie, Świebodzicach oraz na warszawskim Żeraniu. Koncepcja marki zakłada realizację „szytych na miarę” obiektów handlowo-usługowych dopasowanych do lokalizacji i warunków w danym mieście, z własnymi miejscami parkingowymi.