Data dodania: 24/03/2010

- Będzie to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. W Warszawie usprawni komunikację pomiędzy dzielnicami miasta oraz zapewni spójność dróg w stolicy z siecią dróg krajowych, w tym z autostradą A2 – powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki, który wydał właśnie pozwolenie na budowę dla tej inwestycji.

Decyzję poprzedziły trzy oceny oddziaływania na środowisko. Pozwolenie ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że do prac można przystąpić od razu, poinformował zespół prasowy wojewody mazowieckiego. 
 
- Ta decyzja umożliwi rozpoczęcie budowy kolejnego odcinka obwodnicy okołowarszawskiej, tak ważnej dla mieszkańców Warszawy ale i użytkowników dróg dojeżdżających do stolicy z południowej i południowo-zachodniej Polski. Trasa ta ułatwi także powiązanie południowych wylotów dróg krajowych z lotniskiem – dodała Elżbieta Brenda, dyrektor Oddziału w Warszawie GDDKiA.
 
Zaprojektowany odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 10,5 km będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko Piastowa na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy. Odcinek kończył się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S79. Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" jest zlokalizowana w zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza dla przebiegu autostrady A2.
 
W ramach inwestycji przewiduje się budowę tunelu kolejowego, 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej, 3 wiaduktów w ciągu łącznic, 7 przejść poprzecznych nad lub pod drogą i 2 kładki dla pieszych. Dostępność do drogi będzie możliwa tylko poprzez węzły Al. Jerozolimskie, Opacz i Al. Krakowska. 
 
Zgodnie z przepisami decyzji środowiskowej wzdłuż drogi staną m.in. ekrany akustyczne w formie ścian przeciwhałasowych oraz wałów i skarp ziemnych, chroniące zwartą zabudowę mieszkaniową przed hałasem drogowym. Ponadto zapisy decyzji środowiskowej przewidują zastosowanie obustronnych pasów izolacyjnych z drzew i krzewów, chroniących otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb, a także rowów trawiastych, osadników i zbiorników oczyszczających wody spływające z drogi. 

Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska S.A., PRM Mosty-Łódź S.A. i PUT Intercor Sp. z o.o. Wartość inwestycji wynosi 908 mln zł. Projekt jest przewidziany do współfinansowania ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Planowany termin zakończenia robót to sierpień 2012 roku, przy czym droga będzie przejezdna już od maja 2012.