Data dodania: 04/01/2010

Do tej pory udało się zrealizować 90 procent płyty fundamentowej wrocławskiego terminalu, który powstanie w 2011 roku. Przed nadejściem mrozów został też wykonany cały wykop pod budynek odpraw pasażerskich. Jak na razie postęp prac nad budową obiektu jest zgodny z harmonogramem – informuje Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław. 

Na placu budowy zakończyły się prace ziemne pod budynkiem terminalu. Płyta fundamentowa jest gotowa w 90 procentach, podobnie zaawansowane są prace przy stawianiu stóp fundamentowych. Rozpoczęło się układanie i betonowanie stropów nad poziomem minus 1. Na budowę nowego terminalu zużyto do tej pory ok. 13 tysięcy m3 betonu. W listopadzie, dzięki sprzyjającej wtedy pogodzie, ekipy budowlane zakończyły zaplanowaną na ten rok stabilizację gruntu pod przyszłe parkingi. 

Rozpoczęła się też budowa tunelu, który połączy nowy terminal z przyszłą stacją kolejową. Na poziomie minus jeden powstaje wykop pod sześćdziesięciometrowy łącznik. Pasażerowie będą przechodzić tunelem z nowego terminalu na peron kolei miejskiej, która połączy lotnisko z centrum Wrocławia. Trwają prace ziemne, mimo że PKP Polskie Linie Kolejowe nie zdecydowały jeszcze, czy znajdą finansowanie niespełna czterokilometrowej linii, łączącej nowy terminal ze stacją Wrocław-Żerniki. – Nowy budynek odpraw pasażerskich powstaje na wiele lat, musimy przygotować przejście podziemne na planowaną stację kolejową, bo prędzej czy później kolejowe połączenie z lotniskiem będzie musiało powstać – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że postęp wszystkich prac realizowanych przez polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief jest zgodny z przyjętym harmonogramem. - Nad jakością i terminowością prac czuwa niezależny inżynier kontraktu – firma ECM Group Polska, a pracownia architektoniczna JSK Architekci sprawuje nadzór autorski nad realizacją projektu jej autorstwa – dodaje.

Nowy terminal o powierzchni blisko 40 tys. mkw. powstanie w 2011 roku. Inwestycja za prawie 300 milionów zł zwiększy przepustowość terminalu z 1,2 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie.

ŹRÓDŁO: Profit Communications 

 

Nowy terminal we Wrocławiu  

fot.: Nowy terminal we Wrocławiu